Profesinis veiklinimas – pagalba mokiniams, ieškantiems savęs

Profesinis veiklinimas pagalba mokiniams, ieskantiems savesKovo 31 d. Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijoje vyko pasitarimas „Profesinis mokinių veiklinimas III: gerosios patirties sklaida“, skirtas pedagogams, atsakingiems už profesinį informavimą/ugdymą karjerai rajono mokyklose, kurio metu buvo pristatyti šių mokslo metų nuveikti darbai dalyvaujant II-ajame projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“ etape. 

 

Šio projekto esmė - padėti mokiniui sėkmingai planuoti savo karjerą, sukuriant sąlygas darbo rinkos ir realių profesinių veiklų pažinimui. Kiekvienas mokinys turi išmokti konstruktyviai žvelgti į ateitį: išmokti sistemingai kaupti žinias, lavinti gebėjimus, ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, bei planuoti savo vietą darbo rinkoje.

 

Projekto koordinatorės rajone – Jurgita Būdininkienė, Jurgita Galinskienė ir Joalita Arbačiauskienė – pristatė šių mokslo metų projekto rezultatus: pradėta kurti Lietuvos įmonių, geranoriškai priimančių mokinius, duomenų bazė. Šioje duomenų bazėje jau užregistruota 17 Vilkaviškio rajono įmonių ar organizacijų, mielai priimančių mokinius pažintiniam, patyriminiam ar intensyviajam veiklinimui. Šiuo metu bent viena profesinio veiklinimo paslauga suteikta 43 proc. Vilkaviškio rajono mokyklų mokiniams. Projekto koordinatorės tikisi, kad iki mokslo metų pabaigos šis skaičius turėtų išaugti iki 80 proc., nes artėja balandžio 10-oji, kada Lietuvoje vyks iniciatyva „Visuotinė atvirų durų diena tėvų darbovietėse“, į kurią užsiregistravo ir rajono mokyklos.

 

Pedagogai, dalyvavę pasitarime, iškėlė problemas, su kuriomis susiduria: dažnai išvykas į įmones riboja mokyklose turimos lėšos, dalis mokinių į profesinio veiklinimo išvykas žiūri tik kaip į gerą progą nedalyvauti pamokose. Taip pat kai kuriose mokyklose vyrauja atsainus administracijos ar klasių vadovų požiūris į šias veiklas.

 

Tačiau mokytojos, atsakingos už ugdymą karjerai mokyklose, išsakė žymiai daugiau pozityvių minčių, kad profesinis veiklinimas yra labai svarbu mokiniams, nes ugdo realią asmeninę patirtį, praktiškai supažindina mokinį su konkrečia specialybe, taip pat supažindina su karjeros galimybėmis rajone, atveria akis planuojant savo ateitį: ar siekti aukštojo išsilavinimo, ar rinktis profesinę mokyklą. Jos džiaugėsi paskirtais autobusais, kurie buvo apmokėti iš projekto lėšų ir suteikė galimybę aplankyti ne tik Vilkaviškio, bet ir kaimyninių rajonų įmones.

 

ŠPT specialistė Gileta Naujokienė, apibendrindama karjeros specialistų veiklą, išsakė savo mintis, kad ši veikla labai reikalinga ugdymo įstaigose ir kartu su mokytojomis apibrėžė ateinančių mokslo metų gaires ir siekius profesinio veiklinimo srityje.

 

Profesinio veiklinimo organizatorė rajone Joalita Arbačiauskienė