^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Konferencija „Idėjų gniūžtė 2015“ – puikus būdas tobulėti

Ideju gniuzte 2015Šiandien įvairiuose kontekstuose girdime, koks svarbus mokymasis visą gyvenimą. Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos specialistus džiugina, kad dalis vilkaviškiečių tuo tiki, nes aktyviai įsitraukia į įvairius renginius, kurie padeda tobulinti asmeninės, pilietinės, socialinės ir profesinės srities kompetencijas. Mus taip pat labai įkvepia aktyvi Trečiojo amžiaus universiteto studentų veikla ir galimybė kiekvieną ketvirtadienį pabendrauti su šio universiteto lyderėmis – Dalyte Šileikiene, Nijole Kašinskiene ir Jūrate Barzdaitiene. Iš pokalbių suprantame, jog senjorams nepaprastai svarbu išgirsti vis naujos informacijos, vykti į pažintines keliones, o dar svarbiau - tai daryti visiems kartu.

 

Visi kartu mokėmės ir kovo 30 d. Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“ organizuotoje respublikinėje teorinėje – praktinėje konferencijoje „Idėjų gniūžtė 2015“. Konferencijos tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi. Žinią apie vykusias veiklas galėjo parsivežti pedagogai net iš 7-ių savivaldybių, 21 institucijos ir iš dviejų etnografinių regionų.


Visa diena buvo puikiai suplanuota - apgalvotos darbo grupės, aplinkos, jaukumas. Tačiau mokymuisi svarbu dar ir kiti aspektai.

 

Per visus šiuos mokslo metus teko įsitikinti, jog ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodikos būrelio pirmininkė Lilija Navikienė puikiai išmano tobulėjimo vingrybes ir sėkmingai visus veda mokymosi keliu. Kokios gi tos vingrybės?

 

L. Navikienė ne tik šio renginio metu, bet ir visus metus padėjo pedagogams formuotis suvokimą, kodėl šiandien reikia naujo požiūrio į ugdymą. Taigi pirmoje dalyje prisiminti dokumentai, tyrimai, kurie mus įpareigoja veikti kitaip. Priešmokyklinio ugdymo pedagogės metodininkės Lina Bakaitienė ir Rita Bartuškienė pristatė ne tik naują dokumentą, bet ir kodėl jį reikėjo atnaujinti. Lektorės teigė, kad dar daugelio tėvelių lūkestis priešmokyklinio ugdymo pakopoje yra, kad vaikas išmoktų skaityti, skaičiuoti ir rašyti. Suprantamas jų noras, tačiau skubėti nėra ko. Šiame amžiaus tarpsnyje dedamas pamatas, jog vaikas kuo geriau pažintų save, užaugtų pasitikėjimas savo galiomis, formuotųsi atsakomybė savarankiškai veikti, socialinė, sveikatos, pažinimo, komunikavimo ir meninė kompetencijos. Pranešėjos kalbėjo įsipareigojančiai, jog ši ugdymo įstaiga sieks dokumente numatytų tikslų. Savo žodžius pagrindė ir pedagoginės veiklos strategijomis – tenkins vaikų poreikius bendrauti, būti grupės nariu, kurs vaikams palankią ugdymosi erdvę, psichologinį mikroklimatą, stiprins vaiko nuostatą tyrinėti ir mokytis žaidžiant, sieks vaiko, pedagogo, kitų specialistų ir šeimos sąveikos, kad tik kuo dažniau ugdytinis patirtų sėkmę. Dar į gilesnį suvokimą apie tai, jog dabar labai svarbus į vaiką orientuotas ugdymas, nukėlė šios įstaigos pedagogė metodininkė Lina Benekoraitienė. Pedagogė, šios įstaigos vadovai žino, kad viso mokymosi vienas iš sėkmės akcentų – tai gilinimasis į sąvokas.

 

Irma Norkevičienė ir Edita Setkauskienė (ikimokyklinio ugdymo pedagogės metodininkės) pristatė virtualias mokymosi priemones, kurios nepaprastai svarbios šiandieniniams vaikams. „Prisiminkime, kaip mums buvo svarbu įsijungti televizorių, taip šiandieniniams vaikams svarbu įsijungti kompiuterį“ – sakė E. Setkauskienė. Abi pedagogės pavyzdžiais iš savo praktikos įrodė, kaip keičiasi vaiko bendravimas, emocijos, motyvacija veikti, kai vaikai įsitraukia į jiems patrauklią veiklą. Tačiau priminė, kad suaugusieji, žinodami ir kompiuterių žalą, turėtų kurti daugiau patrauklių ugdymosi erdvių ir lauke.

 

Dar vienas svarbus šios dienos mokymosi rezultatas – tai, kad visiems dalyvavusiems konferencijoje buvo galimybė pasidalinti veiksmingais mokymo metodais. Per dvi valandas įvairiose šios įstaigos erdvėse buvo pristatyti ir išmėginti net 62 ugdymosi metodai ir L. Navikienės teigimu, net 18-a skirtų etnokultūros ugdymui.

Būdama šios konferencijos dalyve įsitikinau dar vienu suaugusiųjų mokymesi svarbiu mokymosi bruožu – tai paties besimokančiojo pozityvus požiūris į mokymąsi. Tokių akimirkų tą dieną netrūko.

 

Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos
direktorė Asta Grinevičienė

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.