Vilkaviškio pradinė mokykla pakvietė visus pasidalinti sėkmingais ugdymo(si) metodais

pradine mokykla pakviete visus pasidalinti sekmingais ugdymo(si) metodaisBesibaigiantys mokslo metai skaičiuoja veiklos rezultatų gausą, kurie aptariami įvairiomis formomis. Konferencija – viena iš populiariausių patirties pasidalijimo renginių.


Balandžio mėnesį Vilkaviškio pradinė mokykla visus sukvietė į teorinę – praktinę konferenciją „Idėjų mugė. Sėkmingas ugdymo(si) metodas“.


Pirmoje dalyje pranešimus skaitė švietimo, kultūros ir sporto vyriausioji specialistė Ingrida Meseckienė ir Vilkaviškio pradinės mokyklos tikybos mokytoja metodininkė Vilma Balandienė.

 

I. Meseckienė visiems priminė, kaip svarbu nenukrypti nuo pagrindinio tikslo – šalies vizijos. Specialistė atskleidė problematiką, į kurią pedagoginė bendruomenė turėtų atkreipti dėmesį, idant būtų pasiekti rezultatai. Lektorė pranešimą reziumavo savo pačios sėkmės formule, kuri padeda veikti atsakingai, siekti pokyčių: MĄSTAU = KALBU = VEIKIU.
V. Balandienė konferencijos dalyvius nukėlė į gilius pamąstymus – o kodėl reikia kitokio mokymo, koks turėtų būti mokytojas? Mokytoja pateikė ne tik teorinių aspektų, bet juos vis peržiūrėjo atsigręždama į save: kaip pačiai sekasi siekti gero mokytojo pavyzdžio. Lektorė akcentavo, kad siekimas būti geru mokytoju – ne savitikslis dalykas, o vardan mokinio sėkmės.


Konferencijos antroje dalyje visi atvykę turėjo galimybę pristatyti atsivežtus metodus, kurie, jų nuomone, daro poveikį mokinių mokymosi rezultatams. Pristatyti metodai susisteminti į leidinį, kuriuo mokykla pasidalino su visais konferencijos dalyviais.


ŠPT specialistai džiaugiasi, jog konferencijos organizatoriai palietė labai svarbų ir aktualų pamokos aspektą – tinkamą ugdymosi metodo parinkimą.


Mokytojai, taikydami aktyviuosius mokymosi metodus, sukuria mokiniams sąlygas ne tik įgyti žinių, bet ir galimybių formuotis mokinio gebėjimams, kompetencijoms. Atsakingi mokytojai turi perskaityti nemažai pedagoginės literatūros, tyrimų, kad klasėje parinktų tinkamą ugdymosi metodą, nes universalaus metodo nėra.


Tokios konferencijos rodo, jog palaipsniui pereiname iš poveikio ugdyme paradigmos (dominuojantys metodai: rašymas, skaitymas, demonstravimas, pasakojimas) į mokymo(si) paradigmą (pamokoje dominuoja individualūs ir grupiniai problemų sprendimo būdai, projektinė veikla, kūrybiniai darbai, mokymasis iš patirties, veiklos refleksija).


Konferencijos metu turėjome ir unikalią galimybę virtualiai pasiklausyti, kaip dirba mokytojai Ispanijoje ir Portugalijoje.


Prisimenant puikią I. Meseckienės sėkmės formulę, tokie pedagogų sambūriai sustiprina lygybę, tarp to, ką mąstome, ką kalbame ir ką darome!

 

ŠPT informacija