„Suskambėjusi“ pamoka Kybartų „Saulės“ progimnazijoje

2015 04 Integruota pmoka saules progimnazijojeBalandžio 21 d. Kybartų „Saulės“ progimnazijos pradinio ugdymo pedagogė Oksana Kriaučiūnienė pakvietė rajono kolegas į atvirą integruotą pasaulio pažinimo ir dailės ir technologijų pamoką 3-ioje klasėje „Kas slypi už debesų?“. Šįkart integruotą pamoką trečiokų mokytoja vedė viena.

 

Mokytoja pamoką pradėjo mokinių pasveikinimu ir pasidomėjimu, kaip jie jaučiasi. Užmegztą nuoširdų, „pagaunantį“ kiekvieną vaiką kontaktą ji nepaleido visos pamokos metu. Tai atsispindėjo pamokoje taikant formuojamąjį vertinimą (po kiekvienos užduoties mokiniai gaudavo grįžtamąją informaciją), įsivertinant (mokiniai rinko „debesėlius“ -įsivertinimo taškus), pamokos temą siejant su aplinka (aptarė balandžio 21 d. mėnulio fazę ir ką jau galima sėti). Taip pat iki galo išsiaiškinant, kaip mokiniai supranta faktus (mokytoja nuolat klausė „kodėl?“), akcentuojant ne tik mokinių žinias, bet ir elgseną (kaip saugiai elgtis su žirklėmis: reikia ne tik žinoti taisykles, bet ir saugiai elgtis).


Pamokoje taikliai ir neperkraunant naudojant išmaniąsias technologijas, buvo neužmiršta mokyti mokinius naudotis ir knyga (žinynuose, padėtuose ant suolų, reikėjo mokiniams surasti reikalingą informaciją). Taip mokytoja subtiliai pratina mokinius atrasti ir pamilti knygas.


Įdomią ir gan nelengvą pamokos medžiagą, sujungiant keletą dalykų, mokytojai pavyko perteikti paruošiant kūrybiškas užduotis (gaminant žiūroną iš atskirų cilindrų, pirmiausia prašė pateikti idėjų, kaip juos sujungti, o tik po to pasiūlė dar vieną būdą), kaitaliojant metodus (parinktos užduotys įvairiems mokinių mokymosi stiliams - audialams, vizualams, kinestetikams). Leidusi mokiniams rinktis namų darbus, pedagogė „nušovė“ du zuikius - ugdė mokinių gebėjimą įsivertinti savo galimybes ir suteikė mokiniams laisvę rinktis.


Kruopštus pamokos planavimas, tikslo ir uždavinių numatymas ir sugrįžimas prie jų pamokos gale įsivertinant, metodų kaita, nuolatinis vertinimas pamokos metu, mokinių pažinojimas ir jų „pajautimas“, sukurta mokytis skatinanti aplinka ir kuriama gera nuotaika - mokytojai Oksanai vadovaujantis šiais principais tądien pamoka „skambėjo“.


Pamoką stebėjusios kolegės turėjo galimybę stebėti ir mokytis, kaip per 45 min. ugdomos ne tik dalykinės, bet ir bendrosios mokinių kompetencijos: mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, iniciatyvumo ir kūrybingumo, asmeninė, socialinė. Tikimės, kad pedagogės pritaikys ne vieną pasiūlytą idėją.

 

ŠPT informacija