Mini mokymai rajono metodikos būrelių pirmininkams

Mini mokymai rajono metodikos bureliu pirmininkamsVadovavimas yra procesas, telkiantis žmones ir jiems padedantis ryžtingai siekti tikslų. Vadovavimas, žmogiškąją prasme ypač svarbus yra todėl, kad padeda grupei išsilaikyti drauge ir susitelkti, siekiant realizuoti tikslus. Vadovavimas transformuoja žmonių ir jų grupių potencialią jėgą į realius veiksmus (Jucevičienė P. ,1996, Organizacijos elgsena,167 p.).


Gero, efektyviai dirbančio vadovo problema teoriniu ir praktiniu požiūriu dar vis lieka aktuali ir iki šių dienų. Tą atliepia ir Loretos Žadeikaitės, ŠMM Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėjos, 2015 m. birželio 17 d. metodinės dienos „Mokinių pasiekimų gerinimas: ką galime padaryti?“ metu išsakyta mintis - „Mokyklų rezultatus žemyn tempia vadyba, o ne kaimo mokyklėlės“.


Metodikos būrelių pirmininkai - tam tikros grupės žmonių vadovai, savo veikla prisidedantys prie metodinės veiklos kokybės ir prie bendro metodinės veiklos tikslo siekimo. Todėl vadybinių kompetencijų formavimas ir stiprinimas - vienas iš lyderio asmeninio profesinio augimo uždavinių. Tuo tikslu 2015 m. sausio-birželio mėn. ŠPT organizavo trijų dalių mini mokymus metodikos būrelių pirmininkams „Rajono metodikos būrelių pirmininkų vadovavimo kompetencijų formavimasis“. Mokymų tikslas - kiekvienam atskirai ir visiems kartu formuotis vadybines kompetencijas. Laukiamas rezultatas - dalyviai, pasigilinę į vadybines kompetencijas, sėkmingiau kursis individualius tobulėjimo planus vadybinėje srityje.


Džiugu, kad išnaudoti nemokamą galimybę stiprinti vadovavimo žinias, gebėjimus ir įgūdžius panoro pedagogai ne tik iš rajono metodikos būrelių pirmininkų rato.


Mokymų metu dalyviai susipažino, apgalvojo ir įsivertino savo bendrąsias ir vadovavimo srities kompetencijas, metodo pagalba mokėsi suprasti tikslo svarbą, gilino kompetencijos sąvokos suvokimą, įgijo žinių apie kompetencijų ir nekompetencijų įsisąmoninimo lygius, mokėsi atpažinti kompetencijas žmogaus elgesyje (filmas „Šaukimo diena“). Trečiojoje mokymų dalyje dalyviai pristatė savo paties įsivardintos vadovavimo kompetencijos tobulėjimo patirtį. Šią užduotį birželio 11 d. atliko 6 dalyviai. Tai Rima Miknaitienė (užsienio kalbų mokytojų metodikos būrelio pirmininkė), Alfonsas Juškevičius, Loreta Zaleckienė (technologijų mokytojų metodikos būrelio pirmininkai), Violeta Murauskaitė (Vilkaviškio r. Kybartų mokyklos-darželio „Ąžuoliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui), Regina Perednytė (dorinio ugdymo mokytojų metodikos būrelio pirmininkė), Kristina Beržanskienė (Vilkaviškio muzikos mokyklos metodikos grupės pirmininkė). Savo tobulėjimo kelią pristatė ir ŠPT direktorė Asta Grinevičienė. Džiaugiamės šių pedagogų padaryta pažanga, sėkme, rūpestingumu. Atsiradusi andragoginė sąveika leido ŠPT mokymų organizatorėms augti kaip savo srities specialistėms. Dėkojame Jums už tai.


Kitais mokslo metais planuojame ir toliau kurti sąlygas pedagogams formuotis ir gilintis tiek bendrąsias, tiek vadybinės srities kompetencijas.


Didžiąją dalį vadybos sudaro tai, kas trukdo žmonėms dirbti. (Peteris Druckeris).

 

ŠPT informacija