^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Mokymosi bendradarbiaujant įtaka pedagogų ir mokinių pažangai

01Šiuo metu mokyklos jau gyvena atostogų planavimo nuotakomis, tačiau daugelis dar permąsto nuveiktus darbus. Ar veikla buvo sėkminga, rodo pasiekti mokinių rezultatai. Pastarieji, žvelgiant į Geros mokyklos koncepciją, turi savo sudedamąsias dalis. Tai mokiniųasmenybinė branda (savivoka, savivertė, vertybinis kryptingumas ir gyvenimo būdas), individualias galimybes atitinkantys mokymosi pasiekimai (bendrosios ir dalykinės kompetencijos) ir nuolatinė mokymosi pažanga (rezultatų siekiama personalizuotai: atsižvelgiant į reikalavimus, mokymosi startą bei asmenines raidos galimybes). Sukurti tokį modelį, kad mokyklose būtų pasiekti šie rezultatai, reikia dirbti labai sutelktai, daug diskutuojant ir diegiant bendradarbiavimo kultūrą.


Apie bendradarbiavimo galimybes kalbasi ir mūsų rajono švietimiečiai, kadangi tai pagrindinė ašis, padedanti susitelkti siekiant įvardintų Lietuvos, Vilkaviškio rajono ir asmeninių lūkesčių. Bendradarbiavimo sąvoka dažnai tapatinama su bendravimu. Nors tai du dalykai, negalintys vienas be kito egzistuoti, tačiau reiškiantys skirtingus procesus. Išmokti sėkmingai bendradarbiauti ir bendrauti šiandien yra dar iššūkis daugumai.


Mokytis vieniems iš kitų svarbu ne tik savo įstaigose, bet ir rajoniniu lygmeniu. Kad toks mokymasis taptų savastimi Vilkaviškio rajone, mums padėjo projekto „Lyderių laikas 2“ idėjos. Taip bendradarbiavimas atskirose įstaigose išaugo į tarpinstitucinį lygmenį: ugdymo įstaigų – švietimo, kultūros ir sporto skyriaus – švietimo pagalbos tarnybos.


Į mokymosi bendradarbiaujant partnerystės tinklą įsiliejo „Ąžuolo“ progimnazijos, Bartninkų Jono Basanavičiaus daugiafunkcio centro-mokyklos, Gižų Kazimiero Baršausko ir Alvito pagrindinių mokyklų, Kybartų Kristijono Donelaičio ir Pilviškių „Santakos gimnazijų bei Vilkaviškio pradinės mokyklos pedagogai. Apie tokio bendradarbiavimo tvarumą dar sunku teigti, bet vertinant laiko atžvilgiu, tai jau nėra mažai – bendradarbiaujame jau daugiau nei metus.


Pradedant bet kokią veiklą, pirmiausiai svarbu aptarti jos principus, kad būtų tarpusavio susikalbėjimas. Todėl sutarėme sakyti tiesą, t. y. kalbėtis apie realią situaciją, būti atviriems, gerbti kiekvieno nuomonę, būti teigiamai nusiteikusiems, drįsti klausti, nes neteisingų klausimų nėra. Mokymasis partnerystės tinkle grindžiamas tam tikromis ypatybėmis: susitelkiamas į bendrą tikslą, pozityvių santykių kūrimas, lyderystės sklaida, veikla paremta tyrimais, refleksija, profesinių gebėjimų stiprinimas, bendradarbiavimas, atskaitomybė.


Šiais metais dalyvavusioms mokykloms buvo svarbu įsigilinti į minėtas ypatybes. Sutartu laiku ir sutartoje vietoje organizavome susitikimus, kuriuose kalbėjimosi tema turėdavo du pjūvius - kaip mums sekasi tobulėti ir kokį poveikį tai daro mokinių pasiekimams. Sakoma, jeigu nori pokyčio, tai pirmiausia pats juo ir būk. Norisi pasidžiaugti rajono pedagogais, kurie aktyviai veikė minėtu principu, tai: Angelė Baronienė, Vilma Anelauskienė, Zita Šestilienė, Sidutė Černauskienė, Rima Miknaitienė, Danutė Valiūnienė, Rimutė Lazdauskienė. Mokyklų patirtis drąsiai pristatinėjo ir kiti rajono pedagogai, tai: Dalia Viliušienė, Donata Andziulienė, Irma Kriaučeliūnienė, Ina Kirvelaitienė, Jolita Račkauskienė, Jurgita Būdaitė, Lina Šulinskaitė, Valdonė Drangauskienė, Vilma Imbrasienė, Rūta Mikulytė. Tikiuosi, kad mokymasis partnerystės tinkle ateityje padės atsiskleisti dar didesnei daliai pedagogų, kurie geba įsipareigoti veikti aktyviai, kūrybiškai ir tikslingai ne tik savo mokyklose, bet dalintis patirtimi ir įžvalgomis su visais rajono mokytojais.


Mokymosi aplinka taip pat daro nemažą poveikį besimokančiajam. Mūsų susitikimai vyko ir Vilkaviškio rajono savivaldybės, ir švietimo pagalbos tarnybos patalpose. Kovo mėnesį „Ąžuolo“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui V. Anelauskienė ir matematikos mokytoja Z. Šestilienė sukvietė visus į savo įstaigą. Paskutinis šiais mokslo metais susitikimas prasidėjo Bartninkų Jono Basanavičiaus daugiafunkciame centre-mokykloje, o aptarti savo nuveiktų darbų įsikūrėme dr. Jono Basanavičiaus sodyboje. Ši vieta suteikė mūsų susitikimui išskirtinumo. Buvimas ir kalbėjimas tądien užaugino mumyse dar didesnę atsakomybę: juk esame iškilios, veržlios asmenybės sodyboje. Dėkingi idėjos sumanytojams ir įgyvendintojams - direktoriui Algirdui Žagarskiui ir direktoriaus pavaduotojai ugdymui Angelei Baronienei.


Ugdymo įstaigų bendruomenių atstovai savo papasakotomis istorijomis pagrindė, kad mokymasis kartu buvo sėkmingas, o patirti ir išspręsti kliuviniai dar daugiau paaugino savivertę. Spręsdami sutartą įstaigos problemą ar išsikeltą iššūkį, tobulėjo patys, praplėtė mąstymą apie mokinio sėkmę, mokėsi stebėti ir tirti pokyčius. Taip dirbant bendruomenėse išaugo ir emocinis mikroklimatas. Ir dar svarbu, jog per visus metus buvo nenukrypta nuo pagrindinio veiklos tikslo.


Užduotis įveikta – mokyklų atstovai kalbėjo apie pakitusias veiklas ir aukštesnius mokinių pasiekimus.


Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistė Žydrė Žilinskienė pasidžiaugė iniciatyva ir mūsų įvardintu pokyčiu ir paragino tęsti pradėtą darbą. Tuoj pasigirdo pasiūlymų, kaip galėtume veikti kitais metais. Žinią, kad sekantį susitikimą galėtume organizuoti Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijoje, įstaigos atstovės priėmė entuziastingai: jau žino, kad tai galimybė pristatyti savo ugdymo įstaigą, o susitikimo programos kūrimas ir susitikimo moderavimas padeda tobulėti.


Visus metus kalbėjome apie bendradarbiavimą, kurio tikslas - mokymasis. Norėdama įsivertinti mūsų veiklą, prisiminiau švietimo strateginiame dokumente neoficialiai užrašytą sėkmės formulę: „Talentingi eruditai ir dvasios aristokratai patys veikdami aktyviai ir racionaliai įtrauks jaunus ir senus į aktyvią veiklą ir savo gerovės kūrimą“. Susitikimas dr. Jono Basanavičiaus sodyboje įrodė, kad einame tikslo link.


Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos
direktorė Asta Grinevičienė

 

P. S. Nuotraukos Egidijaus Čivinsko

01


01
01
01
01
01
01
01
01
01
01
01
01

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.