^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Vyko socialiniam emociniam ugdymui skirti forumai „Sveikata ir gerovė“

Sveikata ir geroveSpalio 27 d. ir 29 d. vyko socialiniam emociniam ugdymui (SEU) skirti forumai „Sveikata ir gerovė“. Šiais mokslo metais mokyklų atstovai kviečiami gilintis į mokinio pažinimo temą, nes tai vienas svarbiausių dalykų, kad būtų galima žengti kitus žingsnius ugdymo procese.


ŠPT direktorė Asta Grinevičienė dalyvius vėl įvedė į platų pažinimo kelią, kuriuo pedagogas nuolat vaikščioja. Asta galimą mokyklos problematikos vaizdą pristatė popieriniame šveicariško sūrio pavidale. Šiuo metodu bendruomenė gali būti supažindinama su esamomis problemomis ir numatytais sprendiniais. Juo Asta išryškino su mokinių pažinimo nepakankamumu susijusias problemas ir darbo kryptis, kurioms skiriant dėmesio, atrandami būdai, kaip „uždengti problemines sūrio skylutes“.


Po ŠPT direktorės pristatymo forumo dalyviai buvo pavadinti andragogės Giletos Naujokienės peržiūrėti keturiuose švietimo sklaidos centro kampuose priklijuotus teiginius pažinimo tema, pasirinkti vieną iš jų ir pagrįsti pasirinkimą. Dalyviai, remdamiesi savo patirtimi, išplėtė teiginius, kurie buvo pateikti realizuojant 4 kampų metodą.


Praktinėje veikloje mokyklų atstovai žiūrėjo režisieriaus Francio Veberio filmo „Vaistai“ (1995 m.) ištrauką. Po ištraukos peržiūros sekė situacijos analizė pagal pateiktus klausimus. Dalyviai dirbdami grupėse įvardijo problemas, kurias pastebėjo ištraukoje, galimus įvardintų problemų sprendėjus ir sudėliojo veiksmų planą. Šią veiklą moderavo andragogė Gintarė Venckienė. Užduodama papildomus klausimus besimokančiuosius vedė į gilesnį veiklų suvokimą.


Po veiklų išsakytoms dalyvių mintims paantrinusi ŠPT psichologė Daiva Lenčiauskienė pateikė dar vieną žvilgsnį į mokinio pažinimą ir su šia tema susijusias problemas, galimus sprendinius ir pan.


Remiantis atsakymais, kurie buvo pateikti į klausimus, skirtus refleksijai, džiugu, kad dalyviai įvardijo ne vieną svarbų dalyką, kurį išgirdo forumų metu bei ketina taikyti savo organizuojamame ugdymo procese. Svarbiais dalykais buvo įvardinti mokinio pažinimo, problemos identifikavimo, bendradarbiavimo sprendžiant problemas, naujų sprendinių ieškos būtinybė ir pan. Dalyviai žada savo veikloje taikyti pristatytas vizualines priemones (filmas „Vaistai“, „šveicariško sūrio lakštai“...), pažinti mokinius remiantis įvairiomis metodikomis, telkti ir bendradarbiauti su specialistais, stengtis kurti veiklos planą, sprendžiant problemas ir kt.

 

Namų darbas: Kad išlaikytume tęstinumą mokinio pažinimo temoje, dalyviams reikia pasianalizuoti vykdomas veiklas ir pasižymėti tobulintinus dalykus.

  • Filmo nuoroda: čia
  • Sero Keno Robinsono kalbos konferencijoje vaizdo įrašas: čia

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.