Technologijų programos įgyvendinimas panaudojant priemones pagal kontekstą

TechnologijosPirmajame šių mokslo metų technologijų mokytojų forume „Pedagogų profesinių kompetencijų stiprinimas siekiant mokinių pažangos“ buvo aktyviai diskutuojama dėl mokytojų veiklų, kompetencijų plėtojimo, subjektų funkcijų, atsakomybių. Iš šių diskusijų gimė gerosios patirties sklaidos renginys „Technologijų programos įgyvendinimas panaudojant priemones pagal kontekstą“. Patirtimi sutiko pasidalinti Pilviškių „Santakos“ gimnazijos technologijų vyresnysis mokytojas Sigitas Rinkevičius. „Besiruošdamas renginiui, ko gero, daugiausiai naudos turėjau pats“ - taip pradėjo susitikimą mokytojas. Šiais žodžiai jis įvertino situaciją, kad belaukdamas kolegų turėjo progą dar kartą peržvelgti technologijų ugdymo programą - tikslus, uždavinius, struktūrą, įsivertinti mokymo(si) aplinką. O tai leido dar kartą naujai apgalvoti ir dar giliau suprasti technologijų mokymo tikslą ir prasmę. Džiaugiamės, kad šiais atradimais mokytojas praturtino ir savo kolegas.


Sigitas Rinkevičius dalijosi patirtimi, kaip pažįsta ir motyvuoja mokinius (individualūs, kontekstualūs pokalbiai), planuoja darbą, kūrybiškai suranda mokymo priemonių (panaudojo pakeistą mokyklos stogo dangą, medienos atliekas, bendradarbiauja su Pilviškiuose esančiomis įmonėmis ir t. t.), ugdo mokinių atsakomybę (moko pradėtą darbą pabaigti iki galo, elgtis pagal sutartą tvarką). S. Rinkevičiaus pasidalijimas patirtimi parodė, kad pamokos sėkmė priklauso nuo mokytojo organizacinių gebėjimų, puoselėjamų vertybių, asmenybės bruožų.


Susirinkę kolegos smalsiai dairėsi į kabinete esančias darbo priemones, įrankius, susipažino su mokinių darbais, kėlė klausimus, diskutavo. Tai rodo, kad susitikimas atliepė pedagogų lūkesčius ir skatino tobulėti.


ŠPT informacija