Aš galiu imti ar duoti?

As galiu imti ar duoti

Besibaigiančio darganoto rudens dieną tikybos ir etikos mokytojos rinkosi  integruotoje tikybos – etikos pamokoje. Pamoką vedė  Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos pedagogės: tikybos - V. Stasaitienė ir etikos - L. Matulionienė. Pristačiusios pamokos temą, atkreipusios dėmesį į išsikeltus uždavinius, mokytojos perkėlė mokinių žvilgsnius į rankas. Mokiniams ant suolų buvo padėtos mėlynos ir baltos spalvos popierinės rankos. Ant baltų rankų jie turėjo surašyti gerus darbus. Kai vaikai surašė gerus darbus, jie įvardijo, kaip jautėsi atlikdami šią užduotį. Teigiami darbai sukėlė teigiamas emocijas. Ant mėlynųjų rankų mokiniai surašė neigiamus, blogus darbus. Emocijoje atsispindėjo neigiamas blogų darbų vertinimas. Ir baltosios, ir mėlynosios rankos buvo sukabintos paruoštame stende.

 

Mokiniams buvo užduotis, kurioje jie turėjo galimybę pabūti lėlėmis ir lėlininkais. Po šios užduoties atlikimo buvo įvardinta įvairių jausenų apie buvimą minėtuose vaidmenyse. Jausenų įvairiapusiškumas reiškė vadovaujančiojo ir vykdančiojo pozicijų vertinimą.


Mokytojos priminė gerumo akcijas, kurios vykdomos kiekvienais metais, prieš šventes. Pedagogėms paskatinus, mokiniai įsipareigojo jose dalyvauti ir dalinti gerumą.


Pamokos pabaigoje buvo suorganizuota refleksija. Refleksiją mokiniai realizavo piešdami žmogaus veidą ir per sudedamąsias dalis atvaizduodami savo indėlį, pastangas, aktyvumą ir pan. veiklose. Išbandytas ne vienas metodas, kuris lėmė įvairiapusiškumą ir aktyvų mokinių dalyvavimą. Planavimui taip pat buvo skirtas pakankamas dėmesys: visos dalys turėjo jungtis, struktūrą. Pasibaigus darbams, kartu su atvykusiomis tikybos ir etikos mokytojomis, pavaduotoja ugdymui J. Janulaityte vyko proceso aptarimas, kurio metu buvo išryškinti pastebėti ugdomojo proceso dalykai. Stebėtojos žadėjo pritaikyti pademonstruotus metodus savo veikloje, pasinaudoti organizacinėmis idėjomis ir pan.


Dalijamas gerumas dvigubėja. Tad skleiskime gerumo žinią ir dalinkimės juo kuo dažniau.

 

ŠPT informacija