^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Respublikinė konferencija „Mokymo metodų, didinančių mokymosi motyvaciją, naudojimas“

Respublikine konferencija Mokymo metodu, didinanciu mokymosi motyvacija, naudojimasRemiantis Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, Lietuvoje yra 11 laisvės atėmimo įstaigų. Visose jose yra suteikta galimybė mokytis. Įkalinimo įstaigose laikoma iki 8000 asmenų. 6 proc. (436) iš jų turi aukštąjį ar aukštesnįjį išsilavinimą. 19 proc. (1296) – tik pradinį. 1 proc. (74) – be išsilavinimo. Mokinių amžius – nuo 14 iki 71 metų. Iš viso mokosi 30 proc. nuteistųjų. 1600 asmenys – bendrojo ugdymo sistemoje, apie 1400 – profesinio mokymo. Laisvės atėmimo vietose jie gali įgyti suvirintojo, kompiuterių operatoriaus, kirpėjo, statybininko ar kitokią profesiją.

 

Asmenys, kurie buvo patekę į įkalinimo įstaigas, ir paleisti iš jų dažniausiai grįžta prie darytų ar naujų nusikalstamų veiklų. Remiantis, mokslininkų D. Karpowitziaus, M. Kennerio (1995), L. Lochnerio, E. Moretti (2001) nuomone, galime teigti, jog dalyvavimas švietimo procese yra viena efektyviausių nusikalstamumo prevencijos priemonių. Tai patvirtina ir 2011 m. R. Katinaitės ir I. Čibiraitės atlikto tyrimo rezultatai. 95,33 proc. tyrime dalyvavusių nuteistųjų palankiai vertino pataisos namuose vykdomą mokymo(si) procesą. Tyrėjos teigia, jog „tuomet, kai asmuo turi galimybę išreikšti save, yra ugdoma jo motyvacija, patenkinami poreikiai ir atsiranda noras siekti pasikeitimo, noras būti kitokiu, vadinasi resocializacijos procesas vyksta sėkmingai“.


Vilkaviškio r. Kybartų suaugusiųjų mokyklos bendruomenė, suvokdama resocializacijos proceso svarbą sukvietė devynių įstaigų atstovus į konferenciją. Respublikinė konferencija buvo organizuota mokyklų, skirtų mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pedagogams. Organizatoriai, Kybartų suaugusiųjų mokyklos bendruomenė, siekdama aktyvinti mokyklų bendradarbiavimą, mokytojų kūrybiškumą bei skatinti gerosios patirties idėjų ir metodų sklaidą ir, atsižvelgdama į tai, parinko temą „Mokymo metodų, didinančių mokymosi motyvaciją, naudojimas“. Skaityta vienuolika skirtingo turinio pranešimų. Pranešėjai pasidalijo darbo su nuteistaisiais patirtimis, mokymo(si) proceso akimirkomis, rezultatais. Pranešimuose dominavo jausmo tikrumas, darbo su besimokančiaisiais svarbos suvokimas, natūralus džiaugsmas pasiektu rezultatu ir kt.


Buvo organizuotos diskusijos, kurios vyko keturiose sekcijose. Jos inicijuotos tam, kad būtų aptarti aktualūs klausimai, numatytas konferencijos organizavimo tęstinumas. Kybartų suaugusiųjų mokyklos bendruomenė svečius taip pat pakvietė parodyti įstaigą, plačiau papasakoti apie vykdomą mokymo(si) procesą. Konferencijos rezoliucijoje susitarta siekti glaudesnio mokyklų bendradarbiavimo, naudojant aktyviuosius mokymo metodus, skatinti nuteistųjų mokymosi motyvaciją, padėti jiems įgyti pagrindinių gyvenimo įgūdžių ir kompetencijų, iš mokyklų vadovų sudaryti iniciatyvinę grupę ir kt.


Džiaugiamės direktoriaus J. Šibajevo ir Kybartų suaugusiųjų mokyklos pedagogų sėkmingu darbu organizuojant konferenciją, bendradarbiavimo siekiu, empatiškumu bei resocializacijos proceso prasmingumo suvokimu.

 

Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos
andragogė Gintarė Venckienė

 

01

 

02

 

02

 

02

 

02

 

02

 

02

 

02

 

02

 

02

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.