Kūrybiškas mokytojas probleminėje situacijoje visada suranda sprendimą

Kurybiskas mokytojas problemineje situacijoje visada suranda iseitiKūno kultūros mokytojai Naujaisiais metais į praktinį užsiėmimą rinkosi Virbalio pagrindinėje mokykloje. Metodikos būrelio pirmininkė V. Zajankauskienė aptarė suplanuotas veiklas, skatino pedagogus organizuoti atvirų pamokų. Pedagogai diskutavo apie mokinių įsivertinimo būdus pamokoje. Šios mokyklos kūno kultūros vyresnioji mokytoja A. Venckūnienė supažindino su įvairiomis mokomiesiems dalykams skirtomis erdvėmis. Mokytoja parodė renovuotą salę, persirengimo patalpas, įvardijo atnaujintų patalpų privalumus. Atnaujintos ugdymosi erdvės skatina motyvaciją – vaikai noriau pradėjo lankyti pamokas, suaktyvėjo neformalusis švietimas, bendruomenė daugiau naudojasi patalpomis.


Kūno kultūros metodikos būrelio mokytojų susirinkimo tikslas buvo atnaujinti praktines tinklinio žaidimo žinias, išsiaiškinti aktualius dalykinius klausimus. Prieš tinklinio žaidimą mokytojai išbandė keletą judriųjų žaidimų. Judrusis žaidimas „Pagauk – paliesk“ buvo skirtas atlikti apšilimui. Du žaidėjai, judėdami įvairiomis kryptimis, mėto kamuolį tarp savęs, stengdamiesi kamuoliu paliesti aplinkui bėgiojančius kitus žaidėjus. Paliestieji prisijungia prie žaidėjų, turinčių kamuolį, ir gaudo kitus besistengiančius pabėgti žaidėjus. Nugalėtojas – ilgiausiai išlikęs nepaliestas žaidėjas. Estafetėje „Kas taiklesnis“ mokytojai lavino taiklumo įgūdžius. Žaidėjai suskirstomi į dvi komandas. Komanda prie vidurio linijos sustoja vora vienas paskui kitą. Ant galinės linijos pastatomas taikinys. Už jo stovi komandos žaidėjas. Po švilpuko voros priekyje stovintis žaidėjas nuo vidurio linijos meta tinklinio kamuolį, stengdamasis pataikyti į taikinį. Pataikęs ar ne, bėga atsistoti už taikinio. Žaidėjas, stovėjęs už taikinio, pastato taikinį į vietą (jei buvo numuštas), gaudo kamuolį ir bėga atsistoti į voros galą. Kamuolį prabėgdamas atiduoda stovinčiam pirmuoju voroje. Žaidimas tęsiasi tol, kol viena iš komandų 10 kartų numuša taikinį. Žaidimas „Kamuoliukų karas“. Žaidėjai suskirstomi į dvi komandas. Komandos išsidėsto skirtingose tinklinio aikštelės pusėse. Kiekviena komanda turi po 5 kamuoliukus. Laimėtojai – komanda, kuri labiau saugojo savo teritoriją ir po minutės mėtymosi kamuoliukais vieni į kitų pusę, turi mažiau kamuoliukų. Tinklinio žaidimas. Mokytojai žaidė tris kėlinius. Turnyras baigėsi rezultatu 2:1. Šiems žaidimams buvo naudojamas netradicinis inventorius (sulčių pakuotės, iš laikraščių ir lipnios juostos pagaminti kamuoliukai ir pan.) – priimtas kūrybiškas sprendimas, kad nebūtų priemonių trūkumo. Demonstruotų priemonių idėjomis žadėjo pasinaudoti atvykę mokytojai.


Praktinio užsiėmimo metu buvo jaučiamos mokytojų bendradarbiavimo užuomazgos. Mokymasis bendradarbiaujant nėra lengvas procesas, todėl džiaugiamės, kad vis žingsniuojame į priekį. Suprantame, kad šį mokomąjį dalyką renkasi specialistai žinantys, kada ir kokį sprendimą žaibiškai priimti (juk sporte nėra kada pagalvoti), tačiau kadangi sporte daug ir komandinio žaidimo, greitai perima ir šią mokymosi strategiją.

 

ŠPT informacija

 

01

 

02

 

02

 

02

 

02