^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Šokio žinių, supratimo ir gebėjimų pagrindų ugdymas pradinėse klasėse

sokio-ziniu-supratimo-ir-gebejimu-pagrindu-ugdymas-pradinese-klasesePoreikis stiprinti šokio žingsnių, supratimo ir gebėjimų pagrindus pradinėse klasėse buvo išsakytas pirmajame 2015-2016 m. m. pradinių klasių mokytojų forume. Pasidalinti patirtimi sutiko Virbalio pagrindinės mokyklos šokio mokytoja Edvina Subačiūtė-Baltrušaitienė. Džiugu, kad patirtį - būti mokytojų mokytoja - Edvina įvertino kaip dar vieną galimybę mokytis pačiai.


Specialistė praktinį užsiėmimą vedė pagal pamokos struktūrą (apšilimas, pagrindinė dalis-šokis, atsipalaidavimas, refleksija). Taip vienu metu buvo pasiekti du tikslai – įtvirtinta šokio pamokos struktūra ir išmėginti kiekvienai pamokos daliai rekomenduoti pratimai, šokio žingsniai. Edvina mokymo(si) proceso metu pedagogėms aiškino, kuo kiekvienas pratimas svarbus ir naudingas besimokantiems šokio pagrindų. Specialistė taip pat patarė, kaip suprantamiau vaikams paaiškinti, kaip sustoti į šokio figūras („Varna“, „Įstrižainės“), atskirus žingsnelius jungti į vieną šokį. Kaip svarbu išbandyti visus žingsnelius, o ne tik tuos, kurie geriausiai sekasi ir leisti vaikams pirmiausiai išgirsti muziką, o tik paskui mokyto šokio žingsnių.


Pedagogės praktinį užsiėmimą visų pirma įvertino kaip geros nuotaikos „bombą“. Galimybė pabūti mokinėmis leido suvokti, kaip yra svarbu atsižvelgti į kiekvieno vaiko gabumus, nuotaiką ir kurti mokymuisi motyvuojančią aplinką.


Užsiėmimo pabaigoje buvo pasidalinta rūpimais klausimais: ne visose ugdymo įstaigose šokio pamokoms teikiama pakankamai svarbos; sunku mokinius motyvuoti mokytis liaudies šokių.


Aliepdami pedagogų išsakytas įžvalgas, pacituosime Lietuvos Edukologijos universiteto lektorės daktarės Birutės Banevičiūtės mintį jog „kiekviena ugdymo įstaiga sprendžia, ar jai reikalingas šokio dalykas ugdymo turinyje. Dažniausiai šokis tampa tik popamokinė veikla, kurioje vaikai praleidžia savo laisvalaikį, o ugdymo procesas lieka antraeilis. Labai svarbu, kad šokis, kaip ir kiti meniniai dalykai, užimtų deramą vietą ugdymo turinio struktūroje, nes tik tokiu atveju bus ugdoma visapusiška asmenybė (Banevičiūtė 2009)“. „Šokis, kaip vienas meninio ugdymo dalykų, atveria savitą ir turtingą prasmių bei vertybių pasaulį, kurį vaikas pažįsta naudodamas šoko raiškos priemones“. Daugiau informacijos galima skaityti: čia


Kaip „užnorinti“ vaikus mokytis šokti liaudies šokius, atsakymų būtų galima paieškoti vasario 21 d. TV3 kanale startavusiame projekte „Kadagys“. Čia pedagogai tikrais ras ne vieną idėją, kaip, derinant šiuolaikinį ritmą ir liaudies šokio žingsnius, šokio discipliną padaryti patrauklesnę mokiniams.
ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.