^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

I. Kirvelaitienė: „Mokytoją prilyginčiau Dievui, nes jis kuria žmogų“

Mokytoja prilyginciau Dievui nes jis kuria zmoguTik siekianti saviraiškos, laisva, kūrybiška, atvira patirčiai asmenybė gali būti visiškai funkcionuojanti (Rogers, 2005). Funkcionuoti – veikti, vadinas, būti aktyviam. Šiuolaikiniam švietimui persiorientuojant nuo verbalinio, pasyvaus mokymo prie sąveika grindžiamo ugdymo, aktyvumas keliamas kaip asmenybės tobulinimo proceso veiksnys – teigia profesorius socialinių mokslų (edukologijos) habilituotas daktaras R. Vasiliauskas. ŠPT, tęsdama tradiciją, vasario 24 d. organizavo kūrybiškumo ketvirtadienį. Šįkart ji buvo skirta apibūdinti penkioms XXI a. reikalingoms kompetencijoms. Mokėjimo mokytis kompetenciją apibūdino Pilviškių „Santakos“ gimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Ina Kirvelaitienė, atvirumo pokyčiams - „Aušros“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rasa Kvirevičienė, inovatyvumo ir kūrybiškumo - Paežerių pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Lina Skaisgirienė, kritinio mąstymo ir analitiškumo - Pilviškių „Santakos“ gimnazijos vyresnioji socialinė pedagogė Gitana Pabricienė, komandinio darbo - vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinio ugdymo vyresnioji auklėtoja Zita Kumpienė.


Kalbėdamos, pranešėjos rėmėsi savo pedagogine patirtimi, atsižvelgė į bendrąsias ugdymo programas, realizuodamos įvairius metodus, įtraukė dalyvius į aktyvią veiklą. L. Skaisgirienė išbandė metodą „Idėjų tenisas“, užduodama besimokantiesiems tris klausimus (Kam gali būti panaudoti mezgimo siūlai? Ką pasakytų medžiai, jei mokėtų kalbėti? Ką daryti, kad žmonės pradėtų rūšiuoti atliekas?), kurie vedė į kūrybinio mąstymo sužadinimą. Po kūrybinio mąstymo sužadinimo R. Kvirevičienė išbandė, kiek dalyviai yra atviri pokyčiams. Pedagogė pradėjo sekti pasaką apie Ramučių karalystę, kurios tęsinį turėjo pateikti dalyviai. Atvirumas pokyčiams čia reiškė - piešto pasakos veikėjo, detalės paėmimas iš pranešėjos rankų ir tapimas tolesnės eigos pasakotoju. Kitoje kelionės po XXI a. reikalingas kompetencijas stotelėje G. Pabricienė, kalbėdama apie kritinį mąstymą ir analitiškumą, pabrėžė, kad būtina skatinti mažąjį „kodėlčių“. „Ką mes norime užauginti: smalsų žmogų ar paklusnų vykdytoją?“ – kėlė klausimą socialinė pedagogė. Z. Kumpienė sudarė sąlygas pajausti ir suvokti komandinio darbo svarbą ir jėgą. Dalyviai turėjo galimybę „pasimatuoti“ pasitikėjimą susibūrusių komandų nariais ir pan. „Mokytojas – tai gija, padedanti atsirasti kitoms gijoms. Nuo mažiuko turime mokėti nukreipti, tai turėsime ir gydytojų, ir mokytojų, ir gaisrininkų, ir kitų profesijos atstovų“ – kalbėjo I. Kirvelaitienė. Pedagogė mokėjimo mokytis kompetencijos svarbą pabrėžė pateikdama vizualiai – „kompetencijų rožėje“ (Kompetencijų ugdymas, 2010) ji yra ant kitų kompetencijų. Vadinas, mokėjimas mokytis apima visas kitas kompetencijas. Pedagogas mokėdamas mokytis, skirdamas dėmesį šios kompetencijos tobulinimui, gali pasiekti geresnio rezultato kitų kompetencijų plėtojime. Be to, tik tas mokytojas, kuris moka mokytis, gali to paties išmokyti savo mokinius.


Be aptartų taip pat buvo pateikta ir daug kitų metodų bei aktyvios veiklos organizavimo formų, naudingos informacijos, mąstymą skatinančių teiginių ir pan. (metodai: „Kodėl?“, „Pagirk, patark, paklausk (3P)“, „Tylos kepurėlės“, „AGO“..., kritinio mąstymo ciklas: žadinimas, prasmės suvokimas, apmąstymas ir kt.). „Įkvėpė imtis pokyčių... padėjo suprasti, kad naujų potyrių gali įgyti visur... skirtingos temos perteikimo būdai, ką jau galiu panaudoti savo darbe...“ – dalijosi įžvalgomis kūrybiškumo ketvirtadienio dalyviai.

 

Visi kartu tieskime bendradarbiavimo tiltus Vilkaviškio rajono ugdymosi procese!

 

ŠPT informacija

 

mokytoja

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.