Pykčio valdymo strategijos

Pykcio valdymo strategijosParamos vaikams centro ekspertų teigimu, didžiausia Lietuvos vaikų gerovės problema šiandien yra vaiko emocinių poreikių nuvertinimas. Dvidešimt metų vaikų psichikos sveikatos srityje dirbantys psichologai pastebi, kad suaugusieji pirmenybę teikia rūpinimusi vaiko fiziologiniais poreikiais ir akademiniu ugdymu, tuo tarpu emocinius poreikius laiko mažiau svarbiais, juos ignoruoja. Todėl, pasak psichologų, Lietuvoje vaikai auga nesaugūs, nepasitikintys savimi, vieniši ir liūdni.

 

 

„Daug kalbama apie tai, kad vaikai pikti, nevaldomi, nejautrūs, tačiau toks vaikų elgesys nesusiejamas su mūsų pačių elgesiu vaikų atžvilgiu. Visuomenėje trūksta supratimo apie priežastinį ryšį tarp mūsų, suaugusiųjų, ir vaikų elgesio“ – sako Paramos vaikams centro direktorė psichologė Aušra Kurienė ( žr. http://psichika.eu/blog/z-kartos-krize-vaikams-truksta-emocinio-intelekto/).


Atliepdami minėtą problemą, kovo 17 d. Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje dalyvauti gerosios patirties sklaidoje „Pykčio valdymo strategijos“ buvo kviečiami rajono švietimo pagalbos specialistai, pedagogai. Patirtimi emocinio intelekto ugdymo klausimais dalijosi Kybartų „Ąžuoliuko“ mokyklos-darželio socialinė pedagogė Jolanta Mikailaitė, Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos socialinės pedagogės Virginija Aleknavičienė ir Daiva Šipailienė, Pilviškių „Santakos“ gimnazijos socialinė pedagogė Gitana Pabricienė. Renginio pranešėjos atstovavo skirtingų koncentrų ugdymo įstaigas, kad būtų aptartos įvairiuose amžiaus tarpuose kylančios problemos, pasidalinta sprendiniais.


Džiugu, kad pedagogėms pavyko sužadinti dalyvių kritinį mąstymą – dalyviai tikslinosi pateiktą informaciją, aktyviai sprendė praktines užduotis, diskutavo. Simboliška, kad minėtas renginys vyko „Veiksmo savaitės „Be patyčių 2016“ metu.


2015-2016 m. m. rajono švietimiečiai yra sutarę realizuoti Nuoseklaus socialinio ir emocinio ugdymo Vilkaviškio r. veiklų planą. Šis renginys taikliai papildė veiklas. Tačiau sprendžiant pagal susidomėjusių pedagogų skaičių, mūsų rajone socialinis ir emocinis vaikų ugdymas dar neprioritetinė sritis.

 

ŠPT informacija