^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Nusiteikti aktyviam mokymuisi padėjo išradinga Alvito pagrindinės mokyklos komanda

02Knygoje „Suaugusiųjų švietimas Lietuvoje: dabartis ir perspektyvos“ perskaityta įdomi mintis: „mokymosi konteksto veiksniams priklauso besimokančių asmenų bendradarbiavimas tarpusavyje, mokytojų (mokymosi pagalbininkų) ir kitų besimokančiajam reikšmingų asmenų pagalba, mokymosi aplinka, bendra mokymo įstaigos bei asmens mokymosi kultūra, taikomos mokymosi technologijos“ priminė, kad šį teiginį puikiai iliustruoja vasario 18 d. Alvito pagrindinėje mokykloje įvykęs mokymasis mokyklų partnerystės tinkle. Susitikimo tema – „Gebėjimų stirpinimas ir parama“. Kėlėme mokymosi tikslą, jog mokyklų bendruomenių atstovai pasidalins gerąja patirtimi, kaip kuriamos sąlygos mokymuisi. Turėjome lūkestį, jog parengtas ir pristatytas namų darbas padės sėkmingiau kurti ir plėsti profesines žinias ir jomis dalintis savo įstaigose bei Vilkaviškio rajone.


Ši diena besimokantiesiems buvo turininga dėl keleto aspektų.


Alvito pagrindinės mokyklos komanda labai išradingai numatė tos dienos mokymąsi apjungiančių detalių visumą. Pabrėžė, kad mokymesi viskas svarbu: veiksmingas laiko suplanavimas, vietos apgalvojimas, vaizdinė informacija, detalės, kuriančios šiltą bendrumo jausmą.


Visos mokyklų komandos atsivežė kūrybiškus pristatymus apie savo mokyklose „auginamus“ gebėjimus.


Tenka dar kartą pripažinti faktą, kad tik PATS dalyvaudamas mokymesi patiri dižiausią naudą. Tai, ką išgirdome, pamatėme, jautėme – neįmanoma atpasakoti. Įvairūs gebėjimų stiprinimo keliai atskleidė kiekvienos įstaigos mokymosi kultūrą ir įvairiapusiškus mokyklų kontekstus – kiekvienai įstaigai reikia savo kelio, kad būtų pasiekti užsibrėžti tikslai.


Kaip „auga“ gebėjimai Vilkaviškio rajono ugdymo įstaigose? Mini tyrimas parodė, kad labai skirtingai. Tai priklauso nuo minėtinų veiksnių:
- esamo konteksto – tiek mokinių, tiek pedagogų, kito personalo (turime žinoti kokios, kam ir kur reikia pagalbos);
- išsikeltų tikslų (turimas tikslas vienija bendruomenę);
- gebėjimo į mokymąsi įtraukti kuo didesnę dalį bendruomenės, nes visi esame skirtingi (Švietimo kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Žydrė Žilinskienė puikiai tai atskleidė savo pranešime);
- turimų žinių, kaip gebėjimus galima „paauginti“.


Alvito pagrindinės mokyklos komanda daug svarbių tos dienos rezultatų užfiksavo. Kviečiame pastudijuoti mokymosi akimirkas (žr. straipsnio priede).


Džiugino, pristatinėjančių mokyklos veiklas pedagogų, pasitikėjimas savo jėgomis, gebėjimas išreikšti mintis apie esamą ir norimą mokyklų situaciją. Po kiekvieno pristatymo pranešėjus palydėdavo kolegų šypsena, padrąsinimas. Tai atskleidė mūsų besimokančiųjų gebėjimą stiprinti vieni kitus – teikti paramą mokymesi.

 

P. S. Nuotraukose „Ąžuolo“ progimnazijos, Pilviškių „Santakos“, Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijų, Bartninkų Jono Basanavičiaus, Gižų Kazimiero Baršausko mokyklų-daugiafunkcių centrų, Alvito pagrindinės ir Vilkaviškio pradinės mokyklos bendruomenių atstovai.

 

ŠPT informacija

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.