^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Pasidalytoji lyderystė Vilkaviškio rajono ugdymo įstaigose

pasidalytoji-lyderyste-vilkaviskio-rajono-ugdymo-istaigoseBalandžio 21 d. Pilviškių „Santakos“ gimnazijoje susirinko ugdymo įstaigų atstovai pasidalyti patirtimi, kaip Tinkliuko įstaigose skleidžiasi lyderystė. Įkvepianti „Santakos“ gimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Danutės Valiūnienės ir vyresniosios anglų kalbos mokytojos Inos Kirvelaitienės įžanga padrąsino visus pristatyti savo atsineštas idėjas dar ryžtingiau.


A. Urbonienė, R. Jašinskienė, „Ąžuolo“ progimnazijos, D. Valiūnienė, I. Kirvelaitienė, Pilviškių „Santakos“ gimnazijos, R. Lazdauskienė, V. Imbrasienė, Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos, A. Baronienė, L. Kelnerienė, Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro, R. Ražukienė, L. Klimčiauskaitė, Gižų Kazimiero Baršausko mokyklų-daugiafunkcio centro, I. Sabeckienė, R. Kasperaitienė, Alvito pagrindinės mokyklos ir A. Strazdienė, D. Striokienė, D. Rumbinienė, Vilkaviškio pradinės mokyklos atstovės pristatė, kaip jų bendruomenėse „skleidžiasi“ lyderystė, siekiant užsibrėžto tikslo. Namų darbai buvo atlikti atsakingai: pristatymai pasižymėjo kūrybiškumu, turinio gilumu. Įžvalgos iš susitikimo:


1. Ugdymo įstaigų atstovai veiklos pavyzdžiais iliustravo, jog lyderystė suvokiama ne kaip vaidmuo ar statusas, o kaip lyderio praktinė veikla, kuri turi įtakos mokinių mokymui(si) ir pasiekimams.
2. Buvo pasidalyta idėjomis, kaip mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) sudaromos sąlygos daryti didesnę įtaką mokymo(si) procesams (siūlyti idėjas, kurios yra apsvarstomos; aktyviai veikti; prisiimti atsakomybę ir pan.).
3. Visi pasisakiusieji pastebėjo, jog nauja veikla sukuria naujus mokytojo ir mokinio vaidmenis, emociškai stipresnę tarpusavio sąveiką.
Išsakytos įžvalgos siejasi su A. Harris mintimis, kuri pabrėžia, jog nereikia klausti: „Ar pasidalytoji lyderystė turi poveikio mokinių mokymuisi?“. Reikia klausti: „Kaip ir kokiu būdu galėtume maksimaliai padidinti pasidalytosios lyderystės poveikį mokymui(si)?“ (A. Harris „Pasidalytoji lyderystė mokykloje“).


Susitikimo pabaigoje Švietimo kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Žydrė Žilinskienė pasidžiaugė Tinkliuko mokyklų kolektyvine atsakomybe už mokinių mokymą(si) (akcentavo sinergijos dėsnį), abipusiu pasitikėjimu vieni kitais, į mokymąsi nukreiptu bendradarbiavimu.


Džiugu, kad į mūsų gretas įsiliejo ir Virbalio pagrindinės mokyklos bendruomenė.


Šiandien mūsų besimokančiųjų Tinklą jungia 8 Vilkaviškio rajono ugdymo įstaigos, Švietimo kultūros ir sporto skyrius bei Švietimo pagalbos tarnyba.

 

Gyvenime gali pasiekti viską, jei tau nerūpi, kam atiteks visa garbė (Trumanas)

ŠPT informacija

 

Mokymosi programa – kvietimas
„Pasidalytoji lyderystė“ (D. Valiūnienė)
„Lyderiu gali būti kiekvienas“ (I. Kirvelaitienė)
„Lyderystė gimnazijoje“ (D. Valiūnienė)
„Lyderių vaidmuo progimnazijoje“ (A. Urbonienė, R. Jašinskienė)
„Lyderių vaidmuo sprendžiant iškylančias problemas ir siekiant užsibrėžtų tikslų“ (L. Kelnerienė, A. Baronienė)
„Lyderiai“ (A. Strazdienė)


P. S. Grįžtamasis ryšys buvo „išsakytas“ ant žiedlapių kiekvienai ugdymo įstaigai (rezultatas nuotraukose).

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.