^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kūrybiškumas – ne magija, bet jis gali būti magiškas

kurybiskumas-ne-magija-bet-jis-gali-buti-magiskasTarptautinis teorinės-praktinės raiškos seminaras „Kūrybiškumo ugdymas: tarp galimybės ir perspektyvos“, kurį organizavo Vilkaviškio muzikos mokyklos bendruomenė, suteikė daugiariopą pasirinkimą dalyvauti mokymesi. Tiek mokyklos atstovai, tiek kviestiniai svečiai sudarė sąlygas informacijos sklaidai, kurios nuosėdų kiekis priklauso nuo paties besimokančiojo...


Kad tavo darbai būtų matomi, reikia apie juos kalbėti. Atviras veiklas bei pamokas vedusios pedagogės pasidalijo savo įžvalgomis:


Kad ir kaip keistųsi šis pasaulis, muzikos mokyme(si) jau daugybę metų svarbios dedamosios yra muzikos mokytojas ir mokinys, jų tarpusavio santykiai ir betarpiškas bendravimas. Vesdama fortepijono pamokas, pirmiausia stengiuosi sužadinti mokinių kūrybinę vaizduotę, tuo pačiu sprendžiant ir kūrinio suvokimo bei technines užduotis.


Į atvirą fortepijono pamoką dalyvauti pakviečiau vieną geriausių savo klasės mokinių Eleną Gudaitytę (6 kl.) Atlikdamos tris skirtingo charakterio kūrinius, stengėmės perteikti įvairių epochų kompozitorių jiems būdingus kūrybos bruožus, o tuo pačiu stengėmės parodyti ir savitą atlikėjišką interpretaciją. Klausydamos žymiausių pasaulio pianistų įrašų, mokėmės giliau įžvelgti ir perprasti pianistines technines problemas.


Pamoką baigėme apibendrinimu, uždavėme klausimus seminaro svečiams (Fortepijono mokytoja Lina Vaitkuvienė).


Turbūt visi pastebėjome, kad vaikai intensyviai domisi juos supančia aplinka, jiems įdomu išgirsti, paliesti, išbandyti, aptarti. Kai jiems leidžiama tai daryti saugioje, bet nesuvaržytoje aplinkoje, skleidžiasi kūrybiškumo daigeliai, kurie leidžia vaikams augti gražiomis, įdomiomis asmenybėmis. Vesdama choreografijos mokiniams meninės raiškos pamokas, stengiuosi ugdyti juos visapusiškai, todėl naudoju įvairius kūrybinius metodus. Ritminiai, intonaciniai pratimai, grojimas muzikos instrumentais, pateikiami liaudiškos išminties perlai, daugybės amžių išbandymą atlaikiusi žymių kompozitorių muzika skatina vaikus plėsti akiratį, didžiuotis savo krašto kultūra (Kanklių ansamblio, kanklių mokytoja metodininkė Raimonda Kurauskienė).


Kūrybiškumas – ne magija, bet jis gali būti magiškas. Kūrybiškai pateiktos solfedžio užduotys yra sėkmingos pamokos garantas. Paneigdamos mitą, kad solfedžio pamoka yra nuobodi, neįdomi, mūsų mokykloje vykusiame tarptautiniame seminare respublikos mokytojams pristatėme kūrybinių užduočių, naudojamų solfedžio pamokose, „meniu‘‘. Seminare dalyvavę mokytojai buvo geranoriški, aktyvūs- noriai dainavo, solfedžiavo, ritmavo, atliko kūrybiškumo testą. Jų aktyvumo dėka pavyko pilnai įgyvendinti visus savo sumanymus. Mums, kaip mokytojoms, didžiausias įvertinimas buvo tai, kad pasibaigus mūsų veiklai skirtam laikui, seminaro dalyviai neskubėjo skirstytis, ir pasiūlė dar pratęsti diskusijas bei pasidalinti kūrybinėmis idėjomis.


Mūsų palinkėjimas mokytojams- dalinkitės idėjomis, bendradarbiaukite, fantazuokite, eksperimentuokite, o svarbiausia - būkite kūrybiški. Kuo pedagogas išradingesnis, tuo jis įdomesnis savo mokiniams (Muzikos teorijos, fortepijono mokytoja Žaneta Alkevičienė ir muzikos teorijos, fortepijono mokytoja metodininkė Edita Balčienė).


ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.