Atsakomybės svarba mokymesi

Atsakomybes svarba mokymesi„Mokinys neturi motyvacijos mokytis – mūsų mokykloje šių žodžių vartosenos atsisakyta“ – kalbėjo Virbalio pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui Svetlana Vitkovskaja. Jei būsi pats motyvuotas – tai pamatysi ir kitame žmoguje. Balandžio 20 d. šios mokyklos pedagogai dalijosi savo atvirumu mokymesi – buvo suorganizuota metodinė diena.

 

Pranešimą „Vertinimas kaip mokymo(si) dalis“ rengė ir informaciją atvykusiems skleidė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Svetlana Vitkovskaja, švietimo pagalbos specialistės Giedrė Ožalienė, Anželika Bučinskienė, Jurgita Valungevičiūtė-Baliūnienė. Anot psichologo, dr. Mariaus Daugelavičiaus, pasitikėjimui savimi didelę reikšmę turi tai, kiek žmogus leidžia sau suklysti. Tam, kuris stengiasi viską daryti teisingai, klaidos psichologiškai kirs per pasitikėjimą savimi, nes jų neišvengiame. Neįmanoma gyvenime viską ir visada padaryti teisingai ir tiksliai preciziškai. Jeigu žmogus leidžia sau daryti klaidas ir nekelia reikalavimo visada viską tobulai atlikti, jo pasitikėjimas savimi pradeda kilti. Pedagogo darbe išryškėja pozicijų kaita tarp poliariškų viena kitai jausenų – tarp pasitikėjimo savimi ir baimės. Plėtodami pasitikėjimą savimi, Virbalio pedagogai (pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Inga Vekeriotienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vilija Buividavičienė, matematikos mokytojas Donatas Zdanavičius, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Inga Kardauskienė, vyresnioji lietuvių kalbos mokytoja Inga Merkevičiūtė-Boguk, anglų kalbos mokytoja metodininkė Rima Levickienė) kvietė rajono kolegas mokytis stebint pamokas. Visas pamokas apjungė bendradarbiavimu paremtas santykis su mokiniu, svarba vertinimo dedamajai, sąlygų sudarymui besimokančiojo aktyvumui ir kt. Mokytojas, jausdamas atsakomybę už savo mokymąsi, ieško įvairių būdų, kaip žengti pirmyn. Vienas iš jų – kviestis kolegas stebėti vedamą pamoką.


Šioje mokykloje vaikai taip pat skatinami elgtis atsakingai. Minėta vertybinė nuostata ugdoma suteikiant galimybių dalyvauti įvairiose veiklose (tiriamojoje, kūrybinėse ir pan.) Mes esame atsakingi ne vien už tai, ką darome, bet ir už tai, ko nedarome (Prancūzų dramaturgas Jean-Baptiste Molliere).


ŠPT informacija