^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Pažintinių gebėjimų reikšmė vaiko raidai

Pazintiniu gebejimu reiksme vaiko raidaiPažintiniai gebėjimai yra reikalingi sėkmingai vaiko raidai. Svarbu ugdyti vaiko gebėjimą atsiminti, suprasti skirtumus bei panašumus, daryti išvadas, įvertinti informacijos svarbumą, kelti klausimus ir pan. Minėti gebėjimai gali būti ugdomi tiriamosios veiklos metu. Priešmokyklinio amžiaus vaikų realizacijos galimybę tiriamojoje veikloje atskleidė vaikų lopšelio-darželio „Buratinas“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Lina Bakaitienė.

 

Auklėtoja plėtojo ne tik turimus vaikų pažintinius gebėjimus, bet ir komunikacinę kompetenciją, bendradarbiavimu paremtus santykius, nes buvo dirbama porose ir grupėse ir pan. Buvo pasiūlytas veiklų įvairiapusiškumas. Kryptingas veikimas veiklų įvairovėje gali lemti daugiariopą rezultatą. Vienas iš kryptingo veikimo elementų yra planavimas. Atviros veiklos stebėjimo produktyvumą taip pat lėmė direktorės pavaduotojos ugdymui Lilijos Navikienės organizuotumas. Mokymasis veiklos stebėjimo metu turėjo pradžią – auklėtoja Aistė Mažeikienė pristatė grupę, po to vyko veiklos stebėjimas, o po jo - aptarimas. Refleksija prasidėjo nuo auklėtojos Linos Bakaitienės įžvalgų:


„Veiklos tikslas – padėti vaikams stebėti, tyrinėti, bandyti, eksperimentuoti. Grupės vaikai yra aktyvūs, kūrybingi, smalsūs. Rudenį stebint vaikus ryškėjo jų noras daugiau bandyti, eksperimentuoti, tyrinėti. Todėl organizuojant ugdomąjį procesą dažniau buvo taikomas tiriamasis metodas. Ryškiai jis palaikė vaikų iniciatyvas, smalsumą padėjo tikslintis, plėtotis žinioms apie daiktus, reiškinius, supantį pasaulį. Reikia pasidžiaugti, kad į kiekvieną savaitės temą sėkmingai buvo integruotos vaikų idėjos ir atitinkamai, bandymai ir eksperimentai. Turėjome rudeninių lapų, vaisių, daržovių, pieno, kiaušinių, molio, vaško, arbatų, vandens, dirvožemių, popieriaus, plastiko ir kt. laboratorijas. Jos padėjo vaikams dirbti porose, grupelėse, ugdytis pasitikėjimui savimi ir savo gebėjimais, bendravimo ir bendradarbiavimo, ugdytis mokėjimui mokytis, verslumo ir kūrybingumo įgūdžiams. Padėjo natūraliai vaikui ugdytis visoms tarpusavyje persipynusioms kompetencijoms. Džiaugiuosi, kad šiandieną vaikai savarankiškai vadovavosi eksperimentų shemomis, kūrybingai, išradingai, nuosekliai veikė ir padarė tyrinėjimų išvadas, apibendrinimus“.


Organizacijoje veikimas kolektyviai nebejotinai veda į priekį. Tai lemia įvairių procesų sėkmingumą, šiuo atveju – mokymosi.

 

ŠPT informacija

01

01

01

01

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.