Kuriamas daiktas yra mylimas, kai dar neegzistuoja

Kuriamas daiktas yra mylimas, kai dar neegzistuojaSpalio mėnuo technologijų mokytojams – itin veiklus. Suorganizuotos dvi gerosios patirties sklaidos. Kūrybišku požiūriu į profesinio orientavimo kursą su kolegomis dalijosi Kybartų Kristijono Donelaičio technologijų mokytoja Dalia Viliušienė. Naujas technologijas: metalo apdailą pedagogai išbandė kartu su Vištyčio Petro Kriaučiūno mokyklos-daugiafunkcio centro vyresniuoju technologijų mokytoju Vitaliumi Griučkiūnu.

 

Problema – teorinis ar praktinis uždavinys, reikalingas tyrimo, sprendimo (DLKŽ). Matome, kad svarbi sąvoka yra spręsti. Kad išspręstume ir gautume rezultatą, t.y. problemos sprendinį, turime ieškoti ir rasti. Ieškoti ir atrasti. Atrasti ne vienintelę galimybę, o galimybių. Ieškojimas ir radimas – kūrybiškumo sąvokos. Mokytoja D. Viliušienė, išryškinusi problematiką, į pamokų, skirtų profesiniam orientavimui, ciklo pristatymą įtraukė visus sklaidoje dalyvavusius technologijų pedagogus. Technologai, išmėgindami mokiniams sukurtas užduotis, pasinėrė į kūrybiškų sprendinių ieškojimą.


Mokytojas V. Griučkiūnas Kybartų gimnazijoje savo kolegoms ir neformaliajame ugdyme dalyvaujantiems mokiniams pademonstravo meilę kūrybiniam procesui. Visiems dalyvavusiems gerosios patirties sklaidoje buvo sudarytos sąlygos „prisiliesti“ prie metalo apdailos, sužinoti apie chemines medžiagas, naudojamas technologiniame procese, įvairias reakcijas ir pan. Mokytojas dalijosi džiaugsmu, jog du jo mokiniai taip pat pamilo šį procesą ir realizuoja įvairius kūrybinius metalo apdailos projektus.


Didžiausias skirtumas tarp statybos ir kūrybos yra šis: statomą daiktą galima pamilti tik jį pastačius, kuriamas daiktas yra mylimas, kai dar neegzistuoja (Charlesas Dickensas).


ŠPT informacija