^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kokybė slypi detalėse

kokybe-slypi-detaleseSpalio 24 d. „Ąžuolo“ progimnazijoje vyko mokymasis mokyklų partnerystės tinkle „Tyrimai. Susitelkimas ir tikslas“. Šios įstaigos pedagogės Vilma, Zita, Irma, Ina, Donata, Alma kūrė mokymuisi palankią aplinką. Fizinė aplinka buvo sutvarkyta taip, kad mes, gausus būrys, galėjome patogiai susėsti, pabendrauti, išgerti kavos puodelį. Erdvė aprūpinta reikiamomis technologinėmis ir kanceliarinėmis priemonėmis. Socialiniai aspektai buvo taip pat apgalvoti: viso susitikimo metu kuriama teigiama besimokančiųjų tarpusavio priklausomybė.


Pagrindinis susitikimo tikslas - mokytis mokyklos bendruomenėse kiekvienam atskirai ir visiems kartu pamatyti ryšį tarp turimų duomenų ir pasirengti 2016-2017 m. m. tinklo mokymosi planą.
Sakoma, jog kokybė slypi mažose detalėse. Susitikimo metu buvo išsakytas ne vienas kokybę kuriantis elementas. Tyrinėdami duomenis išryškinome šiuos aspektus:


- tyrimas neturi būti atliekamas vardan tyrimo;
- tyrinėdami veiklas naudojamės IQES online Lietuva sistema, kuriame autentiškas anketas; svarbu suvokti tyrinėjimo tikslą;
- organizuojant veiklas svarbu išsiaiškinti visų vaidmenis;
- bendruomenėse svarbu aiškintis dėl esančios problemos „gylio“;
- įsivertinimui naudojame metodus: „Problemos tyrimas“, „Mąstymo žemėlapiai“, „Problemų krepšelis“, „Žurnalistų metodas“, diskusijos su tikslinėmis grupėmis.


Analizuodami aktualią temą mes tuo pačiu ir tobuliname savo asmenines ir profesines kompetencijas: atlikdami namų darbus mes mokomės reflektuoti savo darbą, pristatydami veiklas – kalbėti viešai, komunikuoti, būdami aktyviais mokymosi dalyviais stengiamės suvokti mokymosi struktūrą.


Tinklo įstaigų atstovai nutarė, jog ateinančių metų mokymosi prioritetas – dalintis patirtimi, kaip mokytojų mokymasis „nusileidžia“ iki pamokos. Atliepiant išsikeltą prioritetą, norisi užbaigti įžvalgas iš A. Helmke knygos „Pamokos kokybė ir mokytojo profesionalumas: diagnostika, vertinimas, tobulinimas“:


Norint pateikti tinkamus ir pagrįstus teiginius apie pamokos kokybę, reikia pasirinkti tokį požiūrį, kuris aprėptų ir proceso kokybę, ir gaunamą produktą. Jeigu nepaisome ugdymo proceso kokybės aspekto, tai prilygsta požiūriui „tikslas pateisina priemones“, o proceso kokybės nepaisymas sugrąžintų mus į „aklojo skrydžio“ laikus, buvusius dar prieš „empirinį lūžį“...

Keturių laukelių į procesą ir rezultatą orientuoto požiūrio schema:

   

Pamokos produkto vertinimas

   

Neigiamai

Teigiamai

Pamokos proceso vertinimas

Neigiamai

Bloga ir rezultatų nepasiekusi pamoka

Bloga, tačiau rezultatų pasiekusi pamoka

Teigiamai

Gera, tačiau rezultatų nepasiekusi pamoka

Gera ir rezultatų pasiekusi pamoka


ŠPT informacija
 

 

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.