^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Vaikų piešiniu paslaptys

Vaiku piesiniu paslaptysIkimokyklinio amžiaus vaikų piešiniai kupini paslapčių, kurias įminus atsiskleidžia vaiko fizinės bei psichinės raidos individualumas. Jei vaikams leidžiama darbuotis patiems, nenurodinėjant, ką piešti, jei jų dėmesio netrikdo pernelyg didelis pašalinis triukšmas ir suaugusiųjų komentarai, visų vaikų piešiniuose galima pastebėti tuos pačius raidos etapus. Ankstyvieji vaikų piešiniai - tai lyg kolektyvinė vaikų raidos išraiška, parodanti jų vystymosi požymius kūniškame ir dvasiniame lygmenyje. Vienas iš kruopščiausių vaikų piešinių tyrėjų, vokiečių grafikas Volfgangas Griocingeris, stebėdamas ir tirdamas mažamečių piešinius, stebėjosi: „Šiuose piešiniuose galima užčiuopti tokį formų pasaulį, koks tesutinkamas fizikoje.

 

Piešdamas figūras, vaikas jaučiasi esąs vientisa jų dalis. Prieš mūsų akis blyksteli jo gyvybingumas, kvėpavimas, išvystame jį bėgant, šokinėjant, spurdant.“ Šis požiūris patvirtina teiginį, kad vaikų piešimas ir judėjimas pirmaisiais gyvenimo metais yra labai susiję. Todėl netikslinga sodinti vaiką ir leisti jam piešti. Pedagogas, kuris galvoja apie vaiko poreikius, leis vaikui judėti, brūkštelti ką nors ant paruošto lapo ir vėl judėti. Su pirmaisiais brūkštelėjimais ant lapo ima augti vaiko savimonė, laipsniškas savojo „aš“ pajutimas, pasitikėjimas savimi. Neturėtume nuvertinti ar peikti nė vienos dvimečio-keturmečio „raizgalynės“, nes jam tai – pasiekimas: štai-Aš. Aš ne tik judu, aš dar ir piešiu ! Būtent mes, ikimokyklinio amžiaus pedagogės, turime galimybę stebėti vaiko piešinio raidos sąsajas su jo brendimu. Todėl tikslinga žinoti vaikų piešinių požymius ir ženklus, kad galėtume drąsiau keliauti vaiko vidinio pasaulio labirintais.


Apie visa tai ir dar daugiau Vilkaviškio vaikų lopšelyje-darželyje „Eglutė“ 2016 metų lapkričio 15-tą dieną vyko seminaras „Ikimokyklinio amžiaus vaiko raidos atspindžiai jo piešiniuose“, kuriame turėjo galimybę sudalyvauti rajono vaikų darželių pedagogės. Seminaro metu siekta išanalizuoti vaikų piešinių simbolių ir vaizdinių kalbą, galinčią suteikti informacijos apie vaiko jausmus bei vystymosi ypatumus. Kiekvienas ugdytojas, dirbantis su ikimokyklinio amžiaus vaikais, žino apie vaiko poreikį piešti, bet dažnai neįsigilina į simbolius, atskleidžiančius vaiko fizinę bei psichinę raidą. Todėl seminaro metu buvo pateikta išsamios medžiagos apie piešinių stadijas, išanalizuoti įvairaus amžiaus vaikų piešinių dėsningumai, atliktos praktinių užduočių ir pagaminta „naujų žinių puokštė“, kurioje puikavosi pačių seminaro dalyvių išdekoruotos popierinės gėlės su įrašais apie įsimintiniausias seminaro akimirkas. Seminaro programą sukūriau remdamasi piešinių tyrėjos Inger Brochman knygele „Vaikų piešinių paslaptys“ ( Vilnius, 1998 m.).

 

Vilkaviškio vaikų lopšelio darželio „Eglutė“
vyresnioji auklėtoja Andželika Jankauskienė

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.