„Kai kalbi, tu kartoji tai, ką jau žinai, bet kai tu klausai, išgirsti kažką naujo“ (Dalai Lama)

Kai tu kalbi2017 m. kovo 30-31 d. švietimo įstaigų vadovai rinkosi į forumą „Veiklos sprendimų pagrįstumas?“ Mokymasis vyko Virbalio pagrindinėje mokykloje ir vaikų lopšelyje-darželyje „Buratinas“. Tikslas: bendradarbiaujant tarp įstaigų vadovų pasidalinti patirtimi dėl veiklos kokybės įsivertinimo procesų. Išsikelto tikslo siekėme dviem etapais.


Pirmiausia švietimo įstaigų komandos pasidalino patirtimi apie įsivertinimo procesus. „Ąžuolo“ progimnazijos mokytoja, įsivertinimo komandos narė Ina Bikauskienė pasidalino įžvalgomis, skaitydama pranešimą „Visuminis mokyklos veiklos kokybės įsivertinimas“. Pranešėja pristatė, kaip jų įstaigoje vyksta įsivertinimo procesai. Akcentavo, jog svarbus visų įsitraukimas į įsivertinimo procesus, nes tokiu būdu formuojasi tarimosi kultūra. Ina apžvelgė įsivertinimo metu gautus rezultatus ir siekį susitelkti vertybėmis pagrįsto ugdymo(si) link. Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro vadovės Sidutė Černauskienė ir Rima Miknaitienė pranešime „Veiklos kokybės įsivertinimas - pagrindas veiklos tobulinimui“ atskleidė etapus nuo įsivertinimo iki veiklos procesų įgyvendinimo, siekiant išsikelto iššūkio. Viso pranešimo metu buvo akcentuojama bendradarbiavimo svarba: bendro tikslo turėjimas, tarimasis su visa bendruomene, įsiklausymas, mokymosi svarba, nusimatytų veiklų periodiškumas. Virbalio pagrindinės mokyklos komanda (direktoriaus pavaduotoja ugdymui Svetlana Vitkovskaja, psichologė Anželika Bučinskienė, socialinė pedagogė Giedrė Ožalienė, logopedė-specialioji pedagogė Jurgita Valungevičiūtė-Baliūnienė, kūno kultūros mokytoja Aida Venckūnienė, dailės, etikos mokytoja Gailutė Ivaškevičiūtė) savo veiklos pristatymą organizavo atskirose darbo grupėse. Specialistai siekė ne tik pristatyti, tačiau ir besimokantiesiems sudaryti sąlygas išmėginti jų įstaigoje jau ne vienerius metus naudojamus įsivertinimo instrumentus – mąstymo žemėlapius. Mokymosi dalyviai išsinešė nemažą šūsnį idėjų, kaip galėtų bendruomenę įtraukti į įsivertinimo procesus.


Ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų mokymosi metu ypač išryškėjo šių bendruomenių gebėjimas naujausius švietimo dokumentus adaptuoti savo ugdymo įstaigos veiklos procesuose. Vaikų lopšelio-darželio „Eglutės“ komanda, auklėtoja Andželika Jankauskienė ir direktorė Renata Sakalauskienė, visų dalyvių dėmesį atkreipė į aktualius dokumentus. Akcentavo, jog įsivertinimas skatina dirbti ir mokytis išvien; planuojant svarbu nepamiršti atsigręžti atgal; asmenybės tapatumas – svarbus akcentas demokratinės kultūros kūrime, tačiau nuomonės subjektyvumas kartais supriešina žmones, todėl svarbus kalbėjimasis; visi įsivertinimo ir planavimo procesai turi būti sietini su šalies ir įstaigos strateginiais ir trumpesnio laikotarpio planavimo dokumentais. Išsakytas svarbias dokumentines įžvalgas pagrindė vaikų lopšelio-darželio „Buratinas“ vadovių Danutės Žilinskienės ir Lilijos Navikienės pranešimas „Teritorijos pritaikymas ugdymui(si)“. Pranešėjos nuosekliai pristatė, kaip nuo įsivertinimo metu išryškintos problemos ir strategijos sukūrimo iki veiklos įgyvendinimo siekė norimo rezultato. Vadovės akcentavo vadybinių gebėjimų svarbą: komunikavimas apie rezultato svarbą ir sąsajas su švietimo dokumentais; bendruomenės matymo suvienodinimas, t. y. proceso ir rezultato vizualizavimas; ieškojimas argumentų, kas motyvuotų („vežtų“) bendruomenę daryti pokyčius; funkcijų delegavimas, pagal turimus gebėjimus; visų įtraukimas. Einant sutartu keliu, sakė vadovės, svarbu laikytis susitarimų. Apibendrinant pranešimą akcentavo, jog norint pokyčio svarbu tinkamai suformuotas strateginis požiūris.


Antra mokymo dalis buvo skirta patirties pasidalijimui, diskusijoms. Šį veiklos etapą moderavo Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Žydrė Žilinskienė. Įžanginėje veiklos dalyje Žydrė priminė mokymosi dalyviams apie vadovų tarpe priimtus susitarimus, „sukabino“ įvykusias veiklas ir išryškino dar kartą prasmę, kodėl mums reikia pokyčio ir koks svarbus vadovo vaidmuo.


Viso mokymosi metu dalyviai dalijosi įžvalgomis (informacija pridedamose nuotraukose).


Laukiamas rezultatas pasiektas: švietimo įstaigų atstovai reflektavo, kaip mokyklų bendruomenės telkiamos bendrai diskusijai dėl veiklos kokybės įsivertinimo ir įsigalinimo siekti pažangos. Ir tokiu būdu stiprinome gebėjimus: pasitikėjimo savimi ir atvirumo, iniciatyvumo, noro dalintis žiniomis ir patirtimi, išklausyti, išgirsti, rengti ir aiškiai pristatyti informaciją, viešai kalbėti.

 

ŠPT informacija

 

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501

IMG 25041

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501

IMG 2501