^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Nuostatų svarba

Nuostatu svarbaBalandžio 25 dieną Virbalio pagrindinėje mokykloje įvyko mokymasis mokyklų partnerystės tinkle „Pagalbos mokiniams teikimas“. Tikslas- bendradarbiaujant tarp Tinkliuko mokyklų ieškoti veiksmingų būdų teikiant pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių (mokymosi sunkumų patiriantiems mokiniams).


Mokymosi dalyvius pasitiko svetinga Virbalio pagrindinės mokyklos komanda: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilija Parfionovienė, psichologė Anželika Bučinskienė, mokytojos Lina Bernotaitytė, Gintarė Kružikienė, Lina Gručkiūnienė, specialioji pedagogė-logopedė Jurgita Valungevičiūtė–Baliūnienė. Nors tądien mokymesi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Svetlana Vitkovskaja dalyvauti negalėjo, tačiau indėlis pasiektam rezultatui buvo svarbus taip pat: sudarė galimybę atsiskleisti net 5 įstaigos specialistams, kūrė mokymosi sąlygas, kurios besimokantiesiems suteikė daug teigiamų emocijų.


Susitikimas prasidėjo Švietimo pagalbos tarnybos direktorės Astos Grinevičienės įžvalgomis, jog kiekvienos veiklos sraigtas – sutarti principai, kurie yra aptariami kiekviename švietimo dokumente. Bendruomenėse svarbu išdiskutuoti, kaip šie veiklos principai reikšis jų kasdienėje veikloje. Pranešėja atkreipė dėmesį į Bendruosiuose ugdymo planuose užfiksuotus plano rengimo principus: demokratiškumo, bendradarbiavimo, subsidiarumo, prieinamumo. Ir padėjo besimokantiesiems paieškoti paralelių su inkliuzinio ugdymo nuostatomis.


Po pranešimo Virbalio pagrindinės mokyklos komanda įtraukė visus į aktyvią veiklą „Mezgame idėjų tinkliuką“, kuri, tikėtina, padėjo ne vienam mokymosi dalyviui susimąstyti, kaip kiekvienos veiklos rezultatas priklauso nuo mūsų asmeninių nuostatų. Šią veiklą apibendrino psichologė Anželika, jog visi parengti dokumentai, struktūros, schemos turi turėti aiškų pamatą – mūsų tvirtas nuostatas. Po įkvepiančios specialistės įžangos buvo pristatytas Švietimo pagalbos teikimo modelis Virbalio pagrindinėje mokykloje. Modelyje aiškiai išskirti pagrindiniai subjektai, kurie atlieka sutartus vaidmenis tam, kad modelis būtų „gyvas“. Pvz.: šeima turi domėtis rezultatais, nuolat bendradarbiauti su vadovais ir kt.; mokinys – siekia mokymosi tikslų, stebi ir analizuoja mokymosi rezultatus ir kt.; dalykų mokytojai – stebi ir fiksuoja mokinio mokymosi pažangą ir pasiekimus, bendradarbiauja su klasės vadovu, tėvais ir kt.; pavaduotoja ugdymui – organizuoja mokinio – tėvų – mokytojo – pagalbos mokiniui specialistų bendradarbiavimą, analizuoja mokymosi pokyčius ir kt.; klasės vadovas – padeda mokiniui analizuoti mokymąsi ir kt.; pagalbos mokiniui specialistas – veda individualius, pogrupinius ir grupinius užsiėmimus, padeda spręsti iškilusius mokymosi sunkumus, elgesio problemas ir kt. Veiklos struktūra buvo iliustruota praktiniais pavyzdžiais, kurie mokymosi dalyviams suteikė galimybę praturtinti savo kasdienius praktinius darbus.


Besimokantieji tądien atliko dar vieną aktyvią užduotį, kuri padėjo susipažinti su dar vienu iš būdų, kaip galima analizuoti išvadas, kurios pateikiamos Švietimo pagalbos tarnybos atlikus mokinio kompleksinį pedagoginį, psichologinį įvertinimą. Taip pat kartu ieškota veiksmingų mokymosi būdų, įtraukiančių šiuos mokinius į sėkmingą integruotą ugdymą(si). Šią užduotį moderavo Švietimo pagalbos tarnybos logopedė Giedrė Girdauskaitė ir specialioji pedagogė Daiva Pačėsienė. Reflektuojant mokymosi patirtį ne vienas dalyvis pasakė, jog tai tikrai puikus būdas, kuris nukreiptas į bendradarbiavimą, siekiant vis veiksmingesnio specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių įtraukimo į ugdymąsi.


Mokymosi popietė buvo ilgesnė, nei įprastai dirba Tinkliuko komandos, tačiau, rodos, tiek ir reikėjo, kad suplanuotos veiklos, pateiktos įžvalgos padėtų praplėsti nuostatą, kad mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, sėkmingiau sieks individualios pažangos, jei kursimės teigiamą požiūrį ir nuolat stiprinsime profesinį pasirengimą šių mokinių veiksmingam ugdymuisi.

 

Geroje mokykloje ugdymas (mokymas) nėra savitikslis – jis padeda mokiniui ugdytis įvairias jam ir visuomenei svarbias kompetencijas, moko lankstumo kintant aplinkai bei gebėjimo susidoroti su iššūkiais, skatina savarankiškai kelti klausimus ir mąstyti. Daug dėmesio skiriama mokymui(si) mokytis – rasti, atsirinkti, įprasminti žinojimą. Mokymas(is) yra partneriškas – mokytojas yra mokinio pagalbininkas tyrinėjant pasaulį, mokymosi partneris, tačiau ir autoritetas tose srityse, kuriose mokiniui nepakanka patirties ar išminties. Mokoma(si) pagal individualius poreikius ir pasirinkimus, pagrįstus asmenine patirtimi, siekiais, prasmės suvokimu (Geros mokyklos koncepcija).


ŠPT informacija

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

 

01

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.