^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Vadovai gilinosi į savo bendrąsias ir vadybines kompetencijas

Vadovai gilinosi 12017 m. gegužės 11 d. Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje vyko forumas „Narystė ir bendrakūra“. Tikslas - bendradarbiaujant tarp įstaigų vadovų pasidalinti patirtimi apie ugdymosi įstaigose kuriamos kultūros procesus, poveikį mokinių rezultatams. Tikslo siekėme pristatydami procesus, išryškindami vadovo vaidmenį veiklos kūrimo ir įgyvendinimo etapuose.


Valstybinėje švietimo strategijoje 2013-2022 metams sutarta, jog greičiau pasieksime norimo tikslo, jeigu savo kasdienėje veikloje vadovausimės sėkmės formule:

 

Vadovai gilinosi 1

 

Pirma formulės dedamoji - meistriškumas, kurį apima profesinės ir bendrosios kompetencijos. Sėkmingam šių kompetencijų plėtojimui reikalinga tinkama aplinka, todėl šiandien įstaigose reikšmingą vietą užima mokymasis. Taigi, kuriamos visiškai naujos organizacinės kultūros, kurios pasižymi besimokančios organizacijos bruožais, kurias „užsuka“ įstaigos vadovas. Tokiose organizacijose mokymas(is) ne vienakryptis, kai tik mokytojas moko mokinius. Mokymasis vyksta vertikaliai (mokinys – mokytojas, mokytojas – mokinys), horizontaliai (mokinys – mokinys, mokytojas – mokytojas) ir įstrižai (mokymasis netradiciniais būdais, formomis ir priemonėmis). Tokiame mokymosi kelyje nuolat kuriami atviri mąstymo modeliai, kuriuose atsiranda vis naujų gebėjimų, padedančių prisitaikyti prie išorinės aplinkos ir taip pat kiekvienoje įstaigoje vyksta strateginiai pokyčiai (sėkmingiau siekiama sutartos vizijos).


Forumo metu keturios ugdymo įstaigos, tikslingai pasirinktos pagal teikiamas programas, dalinosi organizacinės kultūros kūrimo patirtimi. Gerąją patirtimi dalinosi įstaigų vadovai, išsiskiriantys savo asmeninėmis savybėmis, profesine patirtimi, veikiantys skirtingose bendruomenėse. Ko gero, vienas iš pirmųjų iššūkių kiekvienam vadovui suprasti TAI ir kurti kelią/kryptį laukiamo rezultato link. Tikėjimas laukiamu rezultatu, tikriausia, svarbiausias vadovo ir jo komandos akstinas, kuriant organizacijos kultūrą.


Muzikos mokyklos direktoriaus Artūro Pečkaičio pristatyme besimokantieji galėjo fiksuoti ypač daug simbolių. Tai padėjo atskleisti, jog vadovas supranta ugdymo įstaigą kaip sistemą, kurioje vienu metu persipina įvairūs elementai: atsidavimas organizacijos misijai, puoselėjamos vertybės, klientų poreikiai, darbuotojų į(si)traukimas, aplinkų kūrimas ir kt. Artūras pateikė reprezentatyvią įstaigos pusę, kuria džiaugiasi ir didžiuojasi jo vedama bendruomenė. Ir ne tik. Pasitelkdamas metaforas, atskleidė ir kitą vadovo pusę – vidinius išgyvenimus, kurie aplanko, kai lūkesčiai ir ambicijos nemaži, tačiau reikia susitaikyti su realybe, nuolat perdėlioti prioritetus. Pristatydamas veiklą, vadovas ypač išryškino strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo, vadovavimo žmonėms, švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo kompetencijas.


Keturvalakių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorė Violeta Šaukščiuvienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aušra Biskienė akcentavo psichologinį saugumą ugdymo įstaigoje. Kaip teigė pranešėjos, ieško įvairių santykių kūrimo krypčių. Pristatydamos šią veiklos kryptį pranešėjos, supynė du svarbus elementus: konteksto pažinimą ir aktualias vietos bendruomenei, laikmečiui ir mokinių amžiaus tarpsniui veiklas. Pranešime buvo gausu vaizdinės informacijos, kurioje buvo galima užfiksuoti artefaktus, įrodančius, jog šioje mokykloje didelis dėmesys skiriamas mokinių praktinei veiklai, kuriose kuriamos sąlygos kompetencijų formavimuisi. Vadovės atskleidė švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo, švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo, vadovavimo žmonėms kompetencijų formavimosi procesus.


Vaikų lopšelio darželio „Pasaka“ direktorė Dainora Daniliauskienė pristatė, jog kultūra kuriama susitarimų, tradicijų, interjero ir bendradarbiavimo pagalba ir tokiu būdu formuojamos vaikams šiam amžiaus tarpsniui reikiamos kompetencijos. Ypač išryškino, kaip įstaigoje jau nuo mažų dienų vaikams formuojamas bendrystės suvokimas ir tai kuria savo, suaugusiųjų, pavyzdžiu. Vadovė pristatė daug švenčių, renginių, projektinės veiklos, išryškindama veiklos specifiškumą – šioje įstaigoje ugdomi vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių. Vadovai šioje įstaigoje plėtoja tarpinstitucinį bendradarbiavimą (Muziejus, Biblioteka, Sveikatos biuras, Švietimo pagalbos tarnyba, rajono ir šalies ugdymo įstaigos ir kt.). Tokiu būdu ypač atliepia vieną iš besimokančios organizacijos bruožų – patirties reflektavimą. Pristatymo metu išryškėjo vadybinės ir bendrosios kompetencijos: bendravimo ir informavimo, švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo, švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo.


Vilkaviškio pagrindinės mokyklos direktorė Daina Juškauskienė pristatė mokyklos mokinių-mokytojų-vadovų sukurtą filmą „Ateik“, kuriame atskleidė, kokiu keliu kuria, kaip direktorė teigė, galimybių mokyklą. Tądien besimokantieji galėjo analizuoti, kaip Geros mokyklos sandai reiškiasi šioje įstaigoje ir kuria norimą rezultatą, kaip Daina teigė: „Norėjosi pasitikrinti, ar kryptingai judame“. Vadovė taip pat pažymėjo išorinio vertinimo svarbą, kurio metu įvardintos tobulinimo(si) sritys praėjus trims metams jau stiprusis mokyklos veiklos aspektas. Vadovė išryškino vadovavimo žmonėms, strateginio švietimo įstaigos valdymo, švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo kompetencijas.


Forume buvo išgirsta daug informacijos, vieni kitiems teikėme grįžtamąjį ryšį, refleksijos metu pabrėžta VISŲ ugdymo įstaigų bendrystė, siekiant KIEKVIENO vaiko pažangos. Suaugusiųjų kaip ir vaikų mokymesi svarbu ir mokymosi sąlygos. Tądien jaukumą kūrė fiziškai ir emociškai šilta aplinka bei „naminiai“ skanėstai :)


Mokymosi organizatoriai tiki, kad programoje numatytų kompetencijų (švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo, asmeninio veiksmingumo, mokėjimo mokytis, bendravimo ir informavimo, strateginio mąstymo ir pokyčių valdymo) stiprinimas ir plėtojimas buvo paveikus.

 

Elgesys, padėjęs pasiekti sėkmės, visada pasensta. Jis visada kuria naujas realijas. O svarbiausia tai, kad jis visada kuria sau įvairias problemas. Žodžiais „jie gyveno ilgai ir laimingai“ baigiasi tik pasakos (Peter F. Drucker „Drukerio mokymo pagrindai).

 

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.