Kiek yra svarbus savo veiklos tyrimas?

1Mokytojui viena iš būtinų asmeninio meistriškumo ir profesionalumo vystymo sąlygų yra savo veiklos tyrimas. Kaip būdas tai atlikti yra mokslo metų pabaigoje organizuojami įsivertinimo forumai. Atskaitomybė – tai 1 iš 5 dimensijų, sudarančių lyderystės mokymuisi modelį (pagal Swaffield ir MacBeatch, 2009).
2016-2017 m. m. nusimatėme 6 ugdymosi kryptis (žr. į 1 pav.):

 

011 pav. 2016-2017 m. m. ugdymosi kryptys


Kaip mums sekėsi įgyvendinti mokymosi planus? 2016-2017 m. m. pedagogų mokymosi procese analizuojant dalyvavimo parametrą, darome prielaidą, jog mokėjimo mokytis kompetencijos implikacija (Implikacija - (lot. implicatio - sąsaja): 1. formaliai neišreikštas (slaptas) žodžių ar sąvokų ryšys) nėra pakankama, kadangi įsivertinime dalyvavo apie 20 % viso rajono pedagogų (įsivertinimo anketas užpildė 177 pedagogai).
26 formomis realizavus 167 mokymosi renginius, išryškėjo, jog daugiausiai dėmesio kaip ir 2015-2016 m. m. skyrėme dalyko turinio planavimo ir tobulinimo kompetencijai. Šios kompetencijos tobulinimo poreikis didžiausiu buvo įvardintas analizavimo ir planavimo forumų metu. Taip pat orientuotasi į realizacijos galimybių sudarymą reflektavimo ir mokymosi mokytis, ugdymosi aplinkų kūrimo, bendravimo ir bendradarbiavimo ir kt. kompetencijų plėtojimui (žr. į 1 lentelę).

 

1 lentelė. Daugiausiai tobulintos mokytojo profesijos kompetencijos

Lentele 1


Paveikiausia mokymosi forma šįmet įvardijome gerosios patirties sklaidą. Lyginant 2015-2016 m. m. ir 2016-2017 m. m. dominuoja tos pačios formos, tik skirtingai išranguotos (žr. į 2 lentelę). Mažiausiai paveikiausia forma įvardiname forumą.


2 lentelė. Paveikiausios mokymosi formos

Lentele 2


Įsivertinimo forumuose dalyvavusieji išskyrėme ryškesnius aspektus, apibūdinančius šių mokslo metų mokymosi kelią:

 

  • Ryškėja mokėjimo mokytis kompetencijos svarba;
  • Skiriamas dėmesys skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymui per visų dalykų pamokas;
  • Stiprėja analizavimo įgūdžiai;
  • Suprantamas grįžtamojo ryšio poveikis;
  • Skleidžiasi vadyba, grįsta duomenimis.


Taip pat susitarėme, jog planuodami 2017-2018 m. m. mokymąsi dėmesį turėtume atkreipti į:


Mokėjimo mokytis kompetencijos stiprinimą;

  • IKT ugdymo(si) formavimą(si);
  • Bendradarbiavimą;
  • Kritinio mąstymo ugdymą(si);
  • Individualios mokymosi pažangos matavimą(si);
  • Skaitymo ir rašymo gebėjimų gerinimą.

 

Reflektyvi nuostata ir aktyvus domėjimasis yra būtinos mokymo tobulinimo sąlygos (Ramsden, 2000, Kolb, 1984). Įsivertinimo procesai yra pabaigos ir kartu naujos mokymosi pradžios taškai, vedantys besimokantįjį pažinimo keliu. Kiekvienam naudinga pagalvoti apie refleksijos vaidmenį: REFLEKSIJA? REFLEKSIJA?! REFLEKSIJA!!! REFLEKSIJA... REFLEKSIJA.

ŠPT informacija