^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

„Tūkstančio mylių kelionė prasideda mažu žingsneliu“ (LAO-TZU, kinų patarlė)

VGK mazais zingsneliaisŠiais mokslo metais Vilkaviškio rajono švietimo įstaigų vaiko gerovės komisijos nariai (komisijos pirmininkas ir keturi jos nariai) rinkosi į Švietimo pagalbos tarnybos specialistų organizuotas klaũsas „Problemų, susijusių su specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymu, įsivardijimas“. Kiekvieną mėnesį į klaũsas buvo kviečiami atvykti atstovai iš trijų ugdymo įstaigų. Susitikimo tikslas - pritaikant Problemų medžio metodą, padėti įsivardinti problemą, susijusią su specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymu.


Klaũsų metu pedagogai aktyviai diskutavo ir įsivardino savo ugdymo įstaigose kylančias problemas, susijusias su specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymu. Daugelis akcentavo bendradarbiavimo sunkumus su specialiųjų ugdymosi poreikių mokinio šeima. Išsakė savo pastebėjimus, kad tėvai ne visada nori pripažinti vaiko ugdymosi sunkumus, kalbantis dažnai vyrauja neigiama nuostata dėl vaikų vertinimo ir programos skyrimo. Kai kurie klaũsų dalyviai atkreipė dėmesį, kad dalis tėvų nenoriai įsitraukia ir domisi vaiko ugdymosi rezultatai.


Mokytojai ne visuomet žino kaip ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius, turinčius įvairias negalias, mokymosi sutrikimus ar mokymosi sunkumus, kokius parinkti tinkamus mokymo metodus, darbo būdus. Kiti ugdymo įstaigų pedagogai kylančias problemas siejo su metodinės literatūros (vadovėlių, užduočių), metodinių rekomendacijų stoka, pedagogų kompetencijų trūkumu rengiant specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniams programas. Pedagogai atkreipė dėmesį į pamokos laiko planavimo sunkumus (pamokų metu ne visada pavyksta skirti pakankamai laiko darbui su sunkumų turinčiais mokiniais). Dažnai dirbdami su specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniais, jie susiduria ir su silpna kai kurių mokinių mokymosi motyvacija, kylančiomis elgesio problemomis.


Klaũsų metu dalyviai taip pat išsakė mintis, kad vienose rajono ugdymo įstaigose trūksta švietimo pagalbos specialistų (specialiųjų pedagogų, logopedų, psichologų), kitose - mokytojų padėjėjų.


Ne vienas renginyje dalyvaujantis mokytojas, dalindamasis savo mintimis, pabrėžė, kad mokyklose iškyla ir bendradarbiavimo sunkumai tarp pedagogų, ugdančių specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius (mokytojai ne visada noriai dalinasi gerąja darbo patirtimi, kartais trūksta geranoriškumo, teigiamo požiūrio į vykstančius integracijos procesus, nenoriai išsako kylančius sunkumus, trūksta motyvacijos sprendžiant specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymosi problemas, glaudesnio bendradarbiavimo tarp ugdymo įstaigose esančių švietimo pagalbos specialistų).


Visus mokslo metus vykusiuose susitikimuose išryškėjo, kad ir toliau reikia vieniems su kitais diskutuoti, tęsti susitikimus dalinantis problemų sprendimo patirtimis ir įžvalgomis.


Dėkojame aktyviai klaũsose dalyvavusiems ugdymo įstaigų vaiko gerovės komisijų pirmininkams ir jų nariams už nuoširdžią ir atvirą diskusiją, įsivardintas problemas, išsakytas mintis, pateiktus pasiūlymus. Kitais mokslo metais skatinsime pedagogus dalyvauti diskusijose pagal jau išsakytas problemas, kviesime dalintis problemų sprendimų patirtimis.


Pasidalintas įžvalgas norisi užbaigti DavidLloyd George mintimis: „Viską galima pasiekti mažais žingsneliais. Tačiau kartais reikia drąsos atlikti šuolį – juk neperšoksi duobės dviem mažais žingsneliais“.

 

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.