Kaip auga ši gėlė?

01„Žaisdamas vaikas geriau supranta, įsimena perteikiamą informaciją, nes žaidimas jį sudomina ir neleidžia būti pasyviam, nuobodžiauti. Žaidimai erdvėse pateikiami taip, kad atkreiptų vaikų dėmesį ir kartu kviestų užsiimti įvairiapuse veikla: tyrinėti, dėlioti, rūšiuoti, lyginti, žaisti ir kt....“ – tai teiginiai Vilkaviškio vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ lankstinuke, kuris iš anksto jau mintimis kvietė nusikelti į respublikinę metodinę – praktinę konferenciją „Edukacinių lauko erdvių pritaikymas individualiems vaiko poreikiams“. O spalio 12 d. į „Eglutę“ atvyko besimokantieji iš Kauno, Marijampolės, Šilutės, Alytaus, Kalvarijos bei mūsų rajono pedagogai.


Gilberston, Bates ir kt. (2006) ugdymą(si) lauke išskiria į dvi dalis: mokymą(si) pasitelkiant atradimus ir mokymą(si) pasitelkiant pačią aplinką. Dėmesį skiriame lytėjimui, skoniui, kvapui, garsui, vaizdui. „Veiklos lauke yra vidaus veiklų tąsa“ - pabrėžė konferencijos moderatorė, logopedė Jolita Lekavičienė. Komplimentus „Eglutės“ bendruomenei dalijo Marijampolės kolegijos lektorė Lina Seliokienė: „Nedaug laiko praėjo, bet kiek padaryta. Džiaugiamės, kad kaimynystėje turime tokį darželį“. Ką mums suteikė išėjimas į darželio lauko erdves? Tik išėjus, mūsų akis ir ausis aktyviai veikti skatino bendruomenės nariai, kurie lauko scenoje atliko du šokius. Pabandyti kurti įvairias melodijas kvietė muzikiniai instrumentai, energija degė „Futboliuko“, „Vikriųjų krepšininkų“, šaškių žaidėjų akys. Paslaptimis viliojo „Pasakų šalis“, kvapu ir skoniu besimokančiuosius džiugino dovanotos arbatos ryšulėliai iš „Sveikatos žolynėlio“. Turėjome galimybę pasigrožėti rudens gėrybių paroda „Sodo laboratorijoje“ ir kt. Ne vieną plaukimo techniką baseine pademonstravo lopšelio-darželio ugdytiniai (kūno kultūros mokytoja Vilma Žemaitaitienė). Visa tai yra galimybės realizuoti mokymosi procesus pasitelkiant atradimus bei pačią aplinką. Džiugu, jog šiame darželyje tai nebenauji dalykai. Tai patvirtina natūralus ugdytinių elgesys, aktyvus įsitraukimas į organizuojamas užduotis, tikslingas pedagogų veikimas. Tai sudaro sąlygas stiprinti(s) vertybines nuostatas, kurių formavimo(si) kelią nuo lopšelio-darželio įkūrimo pristatė darželio direktorė Renata Sakalauskienė.


Naudinga patirtimi, orientuota į pilnutinio ugdymo sistemos kūrimą (pagal S. Šalkauskį), dalijosi pranešėjai. Gamtinės aplinkos svarbą vaiko pažinimo poreikių tenkinimui akcentavo Marijampolės kolegijos lektorė Lina Seliokienė ir Marijampolės vaikų lopšelio-darželio „Rūta“ auklėtoja Edita Jankauskienė. Vaikų sveikatai palankius edukacinės lauko aplinkos elementus įvardijo Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Markovienė ir ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Saulė Vrubliauskienė. „Eglutės“ edukacines erdves pristatė priešmokyklinio ugdymo auklėtoja Reda Tumelienė, o Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“ – auklėtojos: Renata Komičienė ir Tamara Cibulskienė. Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“ priešmokyklinio ugdymo auklėtoja Lina Benekoraitienė bei ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Edita Setkauskienė pristatė erdvių įvairovės, kuriose gali skleistis vaikų ir pedagogų saviraiška, kūrimo galimybių. Pranešimu „Matau, liečiu, išmokstu“ dalijosi Vilkaviškio r. Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro auklėtojos: Edita Plečkaitienė, Agnė Arbataitienė. Partnerystės su tėvais naudingumą atskleidė Vilkaviškio r. Alvito pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo auklėtojos: Jūratė Kiseliauskienė ir Kristina Andriukaitienė. Ugdymosi lauke laimę apibūdino dar tik antrus metus veikiančio Kauno vaikų lopšelio-darželio „Aviliukas“ auklėtojos: Erika Lapačinskienė, Asta Meiliūnienė, Drąsutė Audronė Jarmulkaitė.


Tarpusavio santykiai ir bendradarbiavimas yra besimokančios organizacijos kultūros norma (Markvaldienė, 2007). Bendradarbiavimo sąvoką konferencijos metu išgirdome daug kartų, taip pat šio bruožo egzistavimą matėme veiklų rezultatuose. Bendruomenės tarpusavio santykius atskleidė džiaugsmo ašarų blyksniai direktorės bei pedagogių akyse, kuomet buvo kalbama apie bendrus darbus. Linkime ir toliau stiprinti nuolatinio keitimosi impulsus bei kurti(s) naujus bei puoselėti turimus mokymosi kodus.

 

Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos andragogė
Gintarė Gudeliauskė

 

01

 

01

 

01

 

01