^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymasis

Mokejimo mokytis kompetencijos ugdymasis2017 m. rugsėjo - lapkričio mėnesiais Vilkaviškio rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi darbo grupės nariai, išryškindami atskiras dedamąsias, plėtojo mokėjimo mokytis kompetencijos suvokimą. Nagrinėjome mokymosi svarbos įžvelgimo, mokymosi tikslų išsikėlimo, individualių strategijų ir mokymosi technologijų pasirinkimo, mokymosi įsivertinimo ir metakognityvinės analizės procesus.

 

 

Mokymasis yra individulus procesas (Diethelm Wahl, 2005):

 Mokejimo mokytis kompetencijos ugdymasis1

 

Kadangi žodis yra svarbiausias reikšminis kalbos vienetas, todėl geriausiai mokymus apibūdina citatos iš rašytų mūsų laiškų „Aš ir mokėjimo mokytis kompetencija“:


Mentaliniai modeliai. Sužinoti, įsivertinti, naujai ar kitaip pažvelgti į kasdieninius potyrius, savęs atradimo metodus.


Išankstinės žinios. Prisimenu tą momentą, kai gavau kvietimą į mokymus – nudžiugau, nes visada smagu išmokti naujų dalykų.


Socialinė aplinka. Galimybė kitoje aplinkoje padiskutuoti, „apsikeisti“ mintimis. Juoko pliūpsniai. Džiaugiuosi laiku, praleistu su bendramoksliais, nes bendravimas „gyvai“ – tai vertybė.


Individualus sąvokų suvokimas. Mokymosi metu sužinojau kad gyvenime norint pasiekti tam tikrų (savo) tikslų, reikalauja nuolatinio žinių atsinaujinimo. Mokymasis stiprina pasitikėjimą, bendravimą, praplečia profesinį akiratį, padeda suvokti sudėtingus pasaulio pasiekimus. Man mokymasis susijęs su savęs vertinimu. Motyvaciją mokytis suvokiu kaip investavimą į save, kuo daugiau investuosiu, tuo daugiau galėsiu duoti ir gauti.


Asmeniniai interesai. ...tikėjausi daugiau metodų, tempo... Bendravimas. Savęs ieškojimas ir pažinimas leidžia geriau pažinti savo darbe besimokančiuosius.


Individualus greitis. Laikas. Jis labai brangus ir jį naudoti norisi labai labai prasmingai.

 

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.