^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Įžvalgos

Refleksijos dėka mes tampame autentiškais

Peter Jarvis

Prisijungti

Paieška

Renginių kalendorius

Liepa 2018
Pi An Tr Ke Pe Še Sek
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Lankytojų statistika

299930
ŠiandienŠiandien77
VakarVakar92
Šią savaitęŠią savaitę169
Šį mėnesįŠį mėnesį1512
Iš visoIš viso299930

Tinklai, kuriantys gebėjimą mokytis

Tinklai, kuriantys gebejima mokytis2017 m. lapkričio 10 d. Alvito pagrindinėje mokykloje vyko mokymasis mokyklų partnerystės tinkle, kurio tikslas - skatinti mokyklų bendruomenes mokytis bendradarbiaujant ir tyrinėjant. Vėl užsisuko mokymosi ratas. Kodėl vėl? Atsakymą galima rasti Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų įsivertinimo skyriaus vedėjos Laimos Gudaitės vienoje iš pranešimo skaidrių:

Tinklai, kuriantys gebejima mokytis1

Skaidrė iliustruoja, jog norėdami mokyti mokinius naujais būdais, mes turime įgyti naujų gebėjimų. Mokantis mokyklų partnerystės tinkle, puiki galimybė - kaupti profesinį kapitalą. Profesinį kapitalą apima 3 dimensijos: žmogiškasis kapitalas, socialinis kapitalas, sprendimų priėmimo kapitalas (pagal Hargreaves ir Fulan, 2012). Detaliau apie kiekvieną dimensiją:


ŽMOGIŠKASIS KAPITALAS (kiekvienas žmogus, jo kompetencijos, išsilavinimas, kultūra):

  • Aistra, misija, moralinis įsipareigojimas profesijai.
  • Moralinis imperatyvas mokyti visus, nepriklausomai nuo socialinių, kultūrinių, kognityvinių ir kt. skirtumų.
  • Dalyko išmanymas ir jo dėstymo būdai.
  • Mokymosi proceso supratimas.
  • Inovatyvi ir sėkminga mokymosi praktika.
  • Noras bendradarbiauti.
  • Įsipareigojimas nuolat mokytis ir tobulėti.


SOCIALINIS KAPITALAS (bendradarbiavimas ir profesiniai tinklai):

  • Pasitikėjimas praktikais ir jų profesine kompetencija.
  • Bendradarbiavimas.
  • Kolektyvinė atsakomybė (klasės durų atidarymas).
  • Abipusė pagalba.
  • Dalijimasis žiniomis, patirtimis, ryšiais.
  • Profesiniai tinklai.
  • Stumti, traukti, įtraukti (apgaubti).
  • Socialinis kapitalas augina žmogiškąjį kapitalą, bet ne atvirkščiai.


SPRENDIMŲ PRIĖMIMO KAPITALAS:

  • Įgyjamas per ilgalaikę patirtį, praktiką bei nuolatinę refleksiją.
  • Padeda švietimo praktikams priimti savarankiškus, išmintingus ir pagrįstus sprendimus nuolat besikeičiančiose aplinkybėse.
  • Auga, kai dalijamasi patirtimi su kolegomis, mokomasi vieniems iš kitų. Turimas socialinis kapitalas augina sprendimų priėmimo kapitalą (pagal Hargreaves ir Fulan, 2012).


Žvelgdami į pateiktą informaciją matome, jog turime daug apie ką padiskutuoti, permąstyti, save transformuoti. Mokymasis mokyklų partnerystės tinkle 2017-2018 m. m. prasidėjo Alvito bendruomenės muzikine kompozicija „Mums bendrauti gera čia“, kurios autorė muzikos mokytoja metodininkė Rasa Arlauskienė. Galėjome matyti, girdėti, pajausti bendradarbiavimo, suasmeninimo, neformalumo raišką. Belieka įgyvendinti sumanymą, kad tai taptų savastimi.

 

Mokyklų mokymosi partnerystės tinkle programą 2017-2018 m. m. galite rasti čia. 

 

ŠPT informacija

Copyright © 2018. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.