^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo ciklas tinkliuko mokyklose

2018 02 Refleksija2018 m. sausio 24 d. Paežerių pagrindinėje mokykloje vyko mokymasis mokyklų partnerystės tinkle. Tema – vertinimas ugdant. Kodėl ši tema? Rengdami metų planą mokymosi dalyviai išsakė, jog aktualu pasikalbėti apie vertinimo kriterijų pateikimą mokiniams, vertinimo įvairovę pamokų metu ir abipusį grįžtamąjį ryšį. Kėlėme tikslą - tyrinėti ugdymo procesą ir įsivardinti, kokie susitarimai/struktūros/modeliai vertinimo cikle padeda mokiniams mokytis.

 

 

Mokymasis prasidėjo namuose, kai mokyklų komandos turėjo savivaldžiai analizuoti (reflektuoti) aktualiu (paskirtu) klausimu.

 

Kalbėtis apie vertinimą – nelengva. Tai gana jautri tema, kuri mus lydi visą gyvenimą. Mokymosi dieną ne tik kalbėjomės apie vertinimą, bet supratome, kad mūsų nuveiktus darbus vertins kolegos. Tikriausiai, ne vienam atvykstant kirbėjo klausimas, ar gerai pasiruošiau, ar viską pasakysiu, o gal kiti kitaip daro ir aš galiu nusikalbėti. Jaudulį sumažinti padėjo šiltas Paežerių pagrindinės mokyklos komandos priėmimas. Istorijos mokytoja metodininkė Lionė Kraulėdienė mokymąsi kartu pradėjo mokyklos muziejuje, atkreipdama dėmesį, kas anuomet buvo svarbu ir vertinama, pasidžiaugė išlikusiais eksponatais (yra maldaknygė net 1864 m.), kuriuos gali iš arti pamatyti ir įvertinti mokiniai. Pozityvios aplinkos mokymuisi kūrimą tęsė vyresnioji tikybos mokytoja Aurelija Janušaitytė, kuri išryškino mažos bendruomenės išskirtinumą – „tai galimybė dažniau vienas su kitu pabendrauti formaliai ir neformaliai“.

 

Įkvepianti įžanga išliko viso susitikimo metu ir padėjo dalyviams atvirai dalintis patirtimi apie visą vertinimo ciklą: nuo vertinimo planavimo iki grįžtamojo ryšio teikimo:

 

  • Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rima Miknaitienė ir Alvito pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Teresė Vilbikaitienė apie PAŽANGĄ SKATINANTĮ GRĮŽTAMĄJĮ RYŠĮ;
  • Virbalio pagrindinės mokyklos komanda: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Svetlana Vitkovskaja, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Vilija Buividavičienė, matematikos ir informacinių technologijų vyresnysis mokytojas Andrius Štrimaitis ir Bartninkų Jono Basanavičiaus mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Angelė Baronienė ir pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Loreta Kelnerienė apie VERTINIMO SVARBĄ, VERTINIMO KRITERIJŲ SUKŪRIMĄ IR JŲ AIŠKUMĄ;
  • Sūdavos pagrindinės mokyklos komanda: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laima Kazlauskienė ir pradinio ugdymo mokytoja Neringa Kušlienė apie VERTINIMO ĮVAIROVĘ;
  • Paežerių pagrindinės mokyklos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Modesta Dambrauskaitė apie MOKINIO PAŽANGOS INFORMACIJOS RINKIMĄ, SĖKMĘ, PROBLEMAS, SIEKIANT ASMENINĖS PAŽANGOS;
  • Vilkaviškio „Ąžuolo“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilma Anelauskienė ir pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Jolanta Ribačionkienė bei Vilkaviškio pradinės mokyklos komanda: pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Rima Kijauskienė, pradinio ugdymo vyresniosios mokytojos Asta Girdauskienė ir Snieguolė Kidulaitytė apie DIALOGĄ VERTINANT;
  • Pilviškių „Santakos“ gimnazijos komanda: direktorė Danutė Valiūnienė, vyresnioji matematikos mokytoja Asta Meištienė ir Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos komanda: direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rimutė Lazdauskienė ir anglų kalbos vyresnioji mokytoja Vilma Imbrasienė apie MOKINIŲ ĮSIVERTINIMĄ.

 

Visi pranešėjai paskleidė ypatingai daug vertingos informacijos, kuri paremta patirtimi, teoriniai aspektai iliustruoti praktiniais pavyzdžiais.

 

Paanalizavus Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309, galima teigti, jog dalyvavusių mokyklų bendruomenės sėkmingai siekia mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tikslų (nustatyti mokinių pasiekimų lygį bei pažangą, išsiaiškinti kiekvieno mokinio stiprybes, ugdymosi poreikius ir kartu su mokiniu bei jo tėvais (globėjais, rūpintojais) priimti sprendimus dėl tolesnio mokymosi žingsnių, mokiniui būtinos pagalbos; palaikyti mokymąsi ir teikti savalaikį atsaką (grįžtamąjį ryšį) mokiniams ir mokytojams, gerinant mokymo(si) proceso kokybę; apibendrinti, susumuoti atskiro mokymosi laikotarpio (baigiant trimestrą (pusmetį), mokslo metus) ar mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą rezultatus ir sertifikuoti; vertinti ugdymo kokybę, identifikuoti problemas ir inicijuoti reikalingus sprendimus).

 

Įvykusio mokymosi pasiektas laukiamas rezultatas parodė ir mūsų tinkliuko bendruomenės ūgtį. Vieni kitus stiprinome, teikėme paramą, skleidėsi lyderystė, jautėme atsakomybę už rezultatą. Drąsinome vieni kitus, jog atsakymai glūdi kiekvienoje bendruomenėje, reikia tik kurti sąlygas diskusijai. Maloniai visus nuteikė Virbalio pagrindinės mokyklos atsivežta metodinė priemonė, kuri yra pakabinta Švietimo pagalbos tarnybos sklaidos centre. Virbalio komanda leido ja naudotis visų mokyklų bendruomenėms (žr. pav. apačioje). Tai dar kartą patvirtino vieną iš susitikimo leitmotyvų: „Manyje auga tai, apie ką kalbu“ (Vydūnas) ir DALINUOSI.

 

Vertinimas kaip ir kiti svarbūs pamokos elementai nėra linijinis reiškinys. Mūsų atliekami veiksmai transliuoja įvairią informaciją, kurią vaikai dažnai nevalingai atkartoja. Džiugino mokymosi dalyvių, išsakytas tikėjimas mokinių galiomis, santykio ieškojimas su mokiniu. Mokytojai siekia, kad vaikai atrastų savivaldaus mokymosi kelią. Tai patvirtino, jog socialinių ir emocinių gebėjimų ugdymas vyksta jau pamokose!

 

Sėkmės reflektuojant patirtis individualiai, su kolega, grupėse ir tarp mokyklų.

ŠPT informacija

 

2018 02 Refleksija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.