Kūrybingumo ugdymas naudojant kontekstualioje aplinkoje esančias medžiagas (molis)

molisDailės ir pradinio ugdymo pedagogai sausio – vasario mėnesiais rinkosi į 2 dalių susitikimą, skirtą, išbandant molio technikų, ugdytis kūrybiškumą. Keramikos technikų mokymasis – tai galimybė lavinti vaikus per sąlytį su moliu. Šis sąlytis leidžia mokiniams atsipalaiduoti, technikų atlikimas nuo pradžios iki rezultato moko discipliniškumo. Molis – tai medžiaga, kurios galime rasti artimoje aplinkoje, o naudodami jį ugdymo procese galime kurtis sąlygas kūrybiškumui.

 


Pirmojo užsiėmimo metu buvo susipažįstama su medžiaga ir jos formavimo būdais, įrankiais. Pirmiausiai vyko lipdymas iš vieno gabalo - indo arba kito objekto formavimas. Po to formavimas iš virvelių ir rutuliukų. Išbandomas skulptūrinis ir formavimas iš plokštumų. Rezultatas – suformuotas vienas arba keli dirbiniai, panaudojant minėtas formavimo technikas.


Antrasis susitikimas yra pirmojo tęsinys. Jo metu išaiškinta minimali teorija apie glazūravimo technologijas ir keramikos degimus. Vyko per pirmą užsiėmimą pagamintų ir jau išdegtų darbų glazūravimas. Tai etapas, po kurio gaminys jau bus visiškai pabaigtas.


Kaip teigia meno tyrėjos: Glebuvienė, Grabauskienė, Kontautienė (1990), piešdami, lipdydami, plėšydami, vaikai pažįsta tekstūrines daiktų savybes, dydžių parametrus, erdvinius santykius, susipažįsta su įvairių objektų savybėmis, formomis. Anot Postalčiuk (2006), lipdymas stimuliuoja vystymąsi.

 

ŠPT informacija