^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Mokymosi galimybes atveriantis bendradarbiavimas

mokymosi-galimybes-atveriantis-bendradarbiavimas 1Vasario 20 d. Virbalio ir Prienų r. Išlaužo pagrindinių mokyklų pedagogai suvienijo pastangas ir kartu diskutavo apie mokinių pasiekimų ir pažangos stebėjimą, fiksavimą, į(si)vertinimą, aptarė sėkmes ir rūpesčius, kaip į šį procesą įtraukti tėvus.

 

Suvienytos mokyklų pastangos – tai naujos idėjos ir daugiau galimybių pagerinti mokinių pasiekimus, veiksmingiau naudoti turimus išteklius, tobulinti mokinių pasiekimus,... mokyklų vadybą (Švietimo problemos analizė, 2017 m. gruodis, Nr. 8 (164).

 

Metodinės dienos bendradarbiaujant rajono mokykloms nėra dažna mokymosi forma, o ypač su kito rajono švietimo įstaigomis. Todėl Virbalio pagrindinės mokyklos pedagogų išvyka, vadovaujama direktoriaus pavaduotojos ugdymui Svetlanos Vitkovskajos, suteikė pedagogams galimybę sužadinti kūrybiškumą, plėtoti kritinį mąstymą, kurtis situacijas, įgalinančias žinias taikyti praktikoje.


Virbalio pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Inga Kardauskienė po išvykos reflektavo: „Mokyklos vaizdas simbolizuoja pačią švietimo idėją - ant kalnelio geltonas pastatas. Tarsi švyturys, rodantis kelią į žinių pasaulį. Mokykloje radome geranoriškai nusiteikusius, besišypsančius darbuotojus. Ten žmonės, kaip ir daugelyje kitų Lietuvos mokyklų, dirba su įkvėpimu, stengiasi realizuoti idėjas ir pritaikyti naujoves. Daug dėmesio skiriama kiekvienam ugdytiniui - jau kelerius metus organizuojami individualūs pokalbiai su mokiniais, jų tėvais, klasės auklėtoju. Tai labai svarbu ugdant asmenybę, mat kiekvienas žmogus trokšta būti pastebėtas, įvertintas. Net ir mokymosi problemos, kai jos žinomos mokyklos administracijai, tėvams, nėra labai baisios. Kai apie jas kalbama, mokinys nesijaučia vienišas, paliktas su savo sunkumais.


Koridoriuose daug kūrybinių darbų - mokinių ir mokytojų veiklos pavyzdžiai. Kyla noras palyginti ir su savo mokyklos veiklomis: kas panašu, o kas skiriasi. Galima padaryti išvadą, kad Išlaužo pagrindinėje mokykloje, kaip ir Virbalyje, didelis dėmesys skiriamas mokinių saviraiškai, jaukių erdvių kūrimui. Jie turi muziejų. Jame vesti literatūros ar istorijos pamokas tikriausiai įdomu, nes yra matomi tikri daiktai, aprašomi vadovėlių tekstuose. Kuriama autentiška atmosfera.


Labai didelės viešosios erdvės, bet kabinetai dažniausiai maži. Tikriausiai tai dėl to, kad kuo daugiau pamokų būtų vedama ne klasėje. (Manau, kad dėl to toks architektūrinis sprendimas)“.


Švietimo problemos analizėje (2017 m. gruodis, Nr. 8) teigiama, jog

Lietuvos mokyklos ima telktis draugėn jungdamosi į šalies ir tarptautinius mokyklų tinklus, kai kurios mokyklos tarpusavio partnerystes ar bendradarbiavimą su kitais partneriais įteisina sutartimis. Galimybė sudaryti jungtines veiklos sutartis įteisinta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, bet ja nėra plačiai naudojamasi.


Ko siekiama kuriant mokyklų partnerystes?

 

mokymosi-galimybes-atveriantis-bendradarbiavimas 2

 

Daugiau informacijos čia

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.