Socialinis emocinis ugdymas – pagrindas vaiko ateičiai

2018 06 Socialinis emocinis ugdymas 2Pasibaigus mokslo metams Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos (ŠPT) iniciatyva surengtas jau ketvirtas forumas, skirtas nuosekliam socialiniam emociniam ugdymui (SEU).

 

Kaip pasakojo viena iš renginio organizatorių, ŠPT socialinė pedagogė Sigita Lietuvninkienė, SEU negali būti vienkartinis reiškinys. Siekiant ilgalaikių rezultatų, tai turi būti nesibaigiantis procesas. Būtent dėl to šių metų renginio tikslas buvo tikslingos komunikacijos pagalba stiprinti tarpusavio santykių kūrimą ir bendradarbiavimą.

 

Iš viso forume dalyvavo 53 pedagogai iš įvairių rajono ugdymo įstaigų.


Renginį moderavusi Vilkaviškio pradinės mokyklos mokytoja Alma Liaudinskienė vieną po kitos į sceną kvietė pranešimus skaičiusias pedagoges, kurios savo įžvalgose dalijosi patirtimis, kaip jų mokyklose vykdomas SEU.


Visus susirinkusius pasveikino ŠPT direktorė Asta Grinevičienė, o pranešimus įvairiomis temomis skaitė Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“ socialinė pedagogė Ilona Mikalainienė, Alvito pagrindinės mokyklos atstovė Ingrida Kromelienė, Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos socialinės pedagogės Virginija Aleknavičienė bei Daiva Šipailienė ir Gražiškių gimnazijos pradinių klasių mokytojos Ona Kvasnauskienė bei Jurgita Navikienė.


Į forumo dalyvius kreipusis ŠPT psichologė Daiva Lenčiauskienė pabrėžė, kad SEU yra viena iš veiksmingiausių prevencijos priemonių, padedančių užtikrinti gerą vaiko psichinę sveikatą.
Anot psichologės, vaiko akademinės žinios yra neatsiejamos nuo jo sėkmės bendruomenėje bei šeimoje.


„Vaikas, kuris mokykloje nesijaučia saugus, patiria patyčias, apie mokslus tikrai negalvoja. Dar 2015 metais kartu su rajono Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistais bei kai kuriais verslo atstovais įsipareigojome vykdyti SEU ir mūsų rajone. Tai yra labai svarbu“, – teigė D. Lenčiauskienė.


Mykolo Romerio universiteto docentė Gintautė Žibėnienė, į renginį susirinkusius pedagogus sveikinusi per vaizdo įrašą, tikino, kad SEU padeda mokiniams pasirengti sėkmingam suaugusiųjų gyvenimui. Prieš 20 metų reikėjo daug mažiau gebėjimų nei šiais laikais. Pasak docentės, mokslininkai prognozuoja, kad jau 2020 metais didžiausios žmonių vertybės bus kūrybiškumas, gebėjimas spręsti problemas, kritiškai mąstyti. Taip pat labai svarbu bus žmogiškųjų išteklių valdymas, veiksmų derinimas su kitais, emocinis intelektas, nuovokumas, derybų menas ir kt. Didžioji dalis šių savybių žmogui jau būtinos ir šiandien.


„Vaikas, kurį mes ugdome, turėtų būti pakantus, gerbiantis aplinkinius, empatiškas, mokantis valdyti savo emocijas, besimokantis iš klaidų, smalsus, komunikuojantis, pasitikintis savimi ir siekiantis sėkmės bei nebijantis išsakyti savo nuomonės. Būtent tokie žmonės ateityje bus vertinami labiausiai“, – tikino G. Žibėnienė.


Po teorinės dalies visi forumo dalyviai buvo pakviesti į praktinius užsiėmimus. Pedagogai siekė išsiaiškinti pačius sėkmingiausius komunikacijos elementus. Tarp siūlymų, kaip pasiekti norimų rezultatų, buvo įvardyti gebėjimai išklausyti kitą, tolerancija, žmogiškųjų vertybių paisymas, dalijimasis patirtimi, nuomonės išsakymas ir kt.


Iš renginio mokytojai išėjo supratę, kad komunikacija yra svarbi kiekvienam žmogui, nes be jos neįmanoma egzistuoti ir gyventi visaverčio gyvenimo.

 

Laikraščio „Santaka“ korespondentas Andrius Grygelaitis

 

2018 06 Socialinis emocinis ugdymas 1

 

2018 06 Socialinis emocinis ugdymas 2

 

2018 06 Socialinis emocinis ugdymas 3