Ko reikia, kad pedagogų bendruomenės veiktų kartu?

Pedagogu bendruomenes veikia kartu 01Skirtingai nuo to, kiek laiko esame švietime girdime, kad svarbu bendrauti ir bendradarbiauti. Tenka pripažinti, jog šias sąvokas vis dar jaukinamės prie savęs. Įstaigos, kurios mokosi suburtame Vilkaviškio r. mokyklų mokymosi partnerystės tinkle, nusprendė, kad laikas pasikalbėti apie tai. Balandžio 16 d. ugdymo įstaigų atstovai rinkosi Pilviškių „Santakos“ gimnazijoje, keldami sau tikslą: analizuoti, kaip „tinkliuko“ įstaigose yra formuojama ir/ar puoselėjama bendradarbiavimo kultūra, kokiais būdais pedagogų bendruomenė yra buriama kolektyvinei veiklai, kaip sekasi formuoti komandą, kolektyvą.

 


Susitikę Pilviškiuose kalbėjomės jau apie realias praktikas, kaip mums pavyksta kurti bendravimą skirtinguose kolektyvuose, tam, kad pasiektume norimo rezultato.


Susitikimą pradėjo gimnazijos direktorė Danutė Valiūnienė, visiems primindama bendradarbiavimo kultūros sampratą, struktūrą, tipologiją. Vėliau, atsižvelgdama į išsakytas teorines tiesas, pagrindė, kas jau pavyko, ir dar nepavyko įgyvendinti, jos vadovaujamoje įstaigoje. Buvo įdomu ir naudinga gilintis į visų mokymosi dalyvių patirtis. Supratome, kad bendradarbiavimo kultūra kuriama iš skirtingų perspektyvų. Mokymosi metu išskirti ir pagrįsti praktiniais pavyzdžiais šie bendradarbiavimo kultūros bruožai: savęs pažinimas („pradėti nuo savęs“), sąvokų aiškinimasis/išskleidimas (pvz.: kas yra vertybė? Kas yra darbiniai ir asmeniniai santykiai?), sistemingas tyrimų atlikimas (svarbu ne tik nuomonės, bet ir faktai), komunikacija, kolegialus mokymasis, lyderio svarba, bendro tikslo turėjimas, darbas komandose, bendruose renginiuose, projektuose, neformalios išvykos. Visų įstaigų atstovai kaip bendradarbiavimo kultūros pamatą, paminėjo vertybines nuostatas ir jų raišką. Tai ir pagarba, tolerancija, sąžiningumas, atsakomybė, mokėjimas atleisti, atvirumas (natūralumas).


Kurdamiesi aplinkas, kuriose žmonės gali/turi daugiau bendrauti atvirai, mes permąstome susitikimo detales, kurios gali teigiamai nuteikti ne vieną ir tokiu būdu išlaisvinti atviram pokalbiui. Šį kartą kuriamos pozityvios mokymosi aplinkos jungiamoji grandis buvo Pilviškių komandos sugalvotas leitmotyvas: „mokytis smagu ir linksma“. Susitikimą moderavo gimnazijos anglų kalbos mokytoja Ina Kirvelaitienė. Jau ne kartą esame patyrę, kad ši mokytoja turi unikalų gebėjimą žmonėms ir tarp žmonių „įsiūti“ pozityvumo jausmą! Darbinga ir pakili nuotaika lydėjo viso mokymosi metu, nes tiesiog – „kepėme pyragą“ (žr. žemiau foto).


Džiugina, kad „tinkliuko“ mokymosi dalyviai reflektuodami išsako, jog aktualiomis temomis komunikuojame vis drąsiau. Pakankamai dažni, gerai apgalvoti susitikimai padėjo užmegzti tarpusavio ryšius, padedančius siekti norimo tikslo.


Kadangi mokymasis turėjo vieną iš tikslų – smagiai ir linksmai, tad ir įžvalgas norisi užbaigti netradiciškai. Direktorė Danutė jau ne vieno rajoninio renginio metu vaišina visus pačios keptu pyragu. Šis susitikimas – ne išimtis. Danutė visus padrąsina, kad tai labai paprasta! Pamėginkime:

  • 2 kiaušiniai,
  • pusė stiklinė cukraus,
  • 2 kupini šaukštai grietinės,
  • 1 stiklinė miltų,
  • žiupsnelis sodos (gal ketvirtadalis šaukštelio),
  • 7–8 obuoliai.

Obuolius nulupti, supjaustyti gabaliukais. Įmušti į dubenį kiaušinius, supilti cukrų, išmaišyti, įdėti grietinę, miltus su juose nugesinta soda. Viską gerai išmaišyti, suberti supjaustytus obuolius ir viską sudėti į kepimo indą (aš kepu apvalioje). Kepti „oru“ 45 minutes 200 laipsnių temperatūroje. Skanaus!


Taigi, mokymasis buvo konstruktyvus, linksmas, smagus ir SKANUS

 

ŠPT informacija

 

Pedagogu bendruomenes veikia kartu 02