^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kybartų „Saulės“ progimnazija subūrė mokytis visus Vilkaviškio rajono pedagogus

Kybartu progimnazija2015 m. vasario 18 d. Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos komanda – direktorius Arvydas Judickas, direktoriaus pavaduotojai ugdymui Aldona Strakauskaitė, Gintaras Vencius, metodinės tarybos pirmininkė Ilona Galeckienė subūrė viso Vilkaviškio rajono pedagogų bendruomenę į konferenciją „Mokytojo darbo sėkmė šiuolaikiniame ugdymo kontekste“. Konferencijos svečiai buvo pasveikinti progimnazijos mokinių menine kompozicija, kuri visiems dalyviams padėjo nusikelti į pagrindinį švietimiečių siekinį – vardan mokinio sėkmės. 

  

Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos specialistai mano, kad dauguma rajono švietimiečių džiaugiasi progimnazijos bendruomenės iniciatyva suburti visus ir kalbėtis svarbiu klausimu – kas lemia mokinių mokymosi sėkmingumą. Konferencijoje klausėmės ne tik pranešimų, kas kuria sėkmę, tačiau net 7-iose darbo sekcijose ieškojome ir spendimo kelių.

 

Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė Daiva Lenčiauskienė skaitė pranešimą „Šiuolaikiniams mokiniams mokymo(si) procese turintys įtakos psichologiniai veiksniai“. Pranešime psichologė pristatė laiko juostą nuo 1912 iki šiandienos, kokiai kartai esame priskiriami mes. Suskirstymas svarbus ne tik dėl žinojimo, jog tai „pokarinė“, „kūdikių bumo“ ar tai „z“ karta, tačiau svarbu žinoti kokia visuomenė susiformavo veikiama šalies politinio, socialinio, kultūrinio konteksto. Gerų ir blogų kartų nėra, svarbu pažinti vieni kitus ir sugebėti tinkamai bendradarbiauti: mokyklų vadovams, mokytojams, mokiniams, tėvams tiek tarpusavyje, tiek vieni su kitais.

 

Marijampolės Jono Totoraičio pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytojos Liubos Stankevičienės pranešime „Koks šiandienos mokytojas gali įtakoti ateities pokyčius“akcentuota: kitoks laikmetis – kitoks mąstymas – kitoks ugdymas. Pedagogė, įtraukdama ir konferencijos dalyvius, pristatė atliktus tyrimus apie šiuolaikinį mokytoją, kokie mokytojo bruožai vaikams svarbūs. Teisingi mokytojų atsakymai buvo įvertinti dovanomis – knygomis! Lektorės pasakojimas buvo gyvas pavyzdžiais iš praktinės veiklos su mokiniais. Ji išnaudojo galimybę pasidalinti keletu įžvalgų iš ką tik Lietuvoje viešėjusio ir seminarų ciklą vedusio pedagogo, psichologo Š. Amonašvilio. Šis švietimo guru ragina mokiniams ne tik perteikti žinias, tačiau rūpintis ir dvasiniu mokinių augimu. Taip pat lektorė patarė apsilankyti internetiniame puslapyje http://www.humanistinepedagogika.lt, kur galima rasti daug naudingos informacijos. Pranešime daug kartų buvo akcentuota, jog turime suvokti, pažinti mokinių kontekstą, ypač atkreipti dėmesį į specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymą.

 

Vilkaviškio r. Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Šukaitytė skaitė pranešimą „Mokytojo ir mokinio vaidmuo pamokoje“.Klausytojai galėjo išgirsti daug praktinių patarimų, kaip organizuoti pamoką. Lektorė aptarė pamokos planavimo ir organizavimo, pamokos uždavinio kėlimo, mokymo ir mokymosi, pagalbos mokantis, santykių, tvarkos, susitarimų, vertinimo ir įsivertinimo, pamokos apibendrinimo aspektus. Pranešėja dalinosi patirtimi, kokia tarp mokinio ir mokinio sąveika išryškėja, taikant vienokius ar kitokius mokymosi būdus, formas, strategijas. Pranešimo pabaigoje pacitavo G. Petty puikią mintį, kuri tinka tiek mokiniams, tiek pedagogams: „Kol mokomasi, klaidos yra neišvengiamos ir būtinos tobulėjimui“.

 

Konferencijos I dalį užbaigė Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos direktorius Arvydas Judickas.  Savo pranešime ; „Tinkamas planavimas – pamokos sėkmė“  didelį dėmesį skyrė pamokos uždavinio formulavimui. Vadovas akcentavo, jog ruošiantis pamokai pirmiausia turėtų būti atsižvelgiama į Bendrąsias programas ir remiantis jomis formuluojami pamokos uždaviniai. Svarbu ir tinkamas uždavinio suformulavimas – ką norėsime pasiekti šioje pamokoje, aiškūs, visiems mokiniams suprantami vertinimo kriterijai. Tinkamai suformuluotas uždavinys – tai svarbus įrankis pamokos rezultatui pasiekti. Priminė ir mokymo(si) veiklos bruožus, jog svarbus aktyvus mokymasis bendradarbiaujant, dėmesys kiekvienam mokiniui, nepamiršti ir savarankiško mokymosi. Užbaigiant konferenciją dar kartą direktorius visiems šmaikštaudamas priminė: „Na, visi skubėkime formuluoti uždavinius ryt dienos pamokoms“.

 

II-oje konferencijos dalyje dalyviai išsiskirstė į pačių pasirinktas 7 –ias darbo sekcijas:

I. Vidiniai mokymosi sėkmę lemiantys veiksniai (moderatorės Rasa Bondzinskienė, Ingrida Valaitienė)
II. Mokymąsi skatinanti aplinka – raktas į sėkmę (moderatorės Jurgita Adomaitienė, Vilma Žvirblienė)
III. Išoriniai mokymosi sėkmę lemiantys veiksniai (moderatorės Asta Pasaulytė, Irena Zaleckienė)
IV. Neigiamos įtakos mokymo(si) sėkmei turintys veiksniai (moderatorės Rimutė Jalinskienė, Aldona Mateikienė)
V. Mokymas (mokymasis) bendraujant: nuo informavimo iki veikimo (moderatorės Janina Abraitienė, Ilona Galeckienė)
VI. Integruotų pamokų sėkmingumas mokant ir mokantis. (moderatoriai Darius Vaitkevičius, Vytautas Valiokas)
VII. Gero vadovavimo mokyklai ir sėkmingo mokinių ugdymo (ugdymosi) sąsajos. (moderatoriai Arvydas Judickas, Gintaras Vencius).

 

Konferencijos organizatoriai puikiai apgalvojo, kad kuo didesnė dalyvių auditorija galėtų išsakyti savo nuomonę jiems rūpimais klausimais. O pristatyti išgrynintas idėjas viešai – tai dar vienos dalyvių kompetencijos formavimasis.

 

Manome, kad pristatytos įžvalgos davė impulso kiekvienam veikti kitaip.

 

Konferencija baigėsi rezoliucija, kuriai visi pritarė garsiais plojimais. Ištrauka iš rezoliucijos:

„Nuolat besikeičiančioje visuomenėje bendrojo ugdymo mokyklai keliami nauji uždaviniai. Svarbiausias švietimo tikslas – ugdymo (si) kokybės gerinimas, priklausantis nuo mokytojo darbo sėkmės.

Konferencijos dalyviai, išklausę pranešimus, sekcijose aptarę išorinius, vidinius mokymosi sėkmę lemiančius veiksnius, bendradarbiavimo ir integravimo būdus, vadovavimo mokyklai ir sėkmingo mokinių ugdymosi sąsajas, mokymosi aplinkos įtaką sėkmei, pasidalijo mokytojų ir mokyklų vadovų idėjomis, patirtimi, galimybėmis, pagilino profesinius gebėjimus, patobulino jų taikymo praktikoje stilius ir metodus.
Konferencijos dalyviai mano, kad šiuolaikiniame ugdymo kontekste mokykloje svarbu:
1. Tinkamas, palankus mokinių ugdymuisi ir mokytojų darbui mokyklos mikroklimatas.
2. Tradicinių mokytojo ir mokinių vaidmenų pasikeitimas: mokinys turi būti ne mokytojo užduočių vykdytojas, o aktyvus mokymosi proceso kūrėjas ir dalyvis;.
3. Mokymosi mokytis kompetencija būtina ir mokiniui, ir mokytojui.
4. Geras mokymas ir mokymasis tiesiogiai priklauso nuo mokytojo profesinio meistriškumo, tinkamo planavimo ir gero vadovavimo mokyklai, gebėjimo skatinti bei palaikyti iniciatyvas, kurti patrauklias ir ugdymosi sėkmę įtakojančias edukacines aplinkas.
5. Būtinas ugdymo proceso individualizavimas: kiekvienas mokinys turi žinoti, koks mokymosi būdas jam geriausias.
6. Skatinantis mokinių ugdymosi motyvaciją vertinimas.
7. Laiku sutekta pagalbos mokiniui specialistų pagalba.


Šiuolaikiškai mokyklai reikalingi mokytojai – asmenybės, gebantys pažinti ir lavinti savo kūrybines galias ir jas efektyviai taikyti ugdymo procese.
Konferencija skatina mokytojus ir mokyklų vadovus taikyti įgytas žinias, gerąją patirtį ir drąsina bendradarbiauti mokymo sėkmės klausimais.
Konferencijos dalyviai mano, kad, siekiant mokytojo darbo sėkmės, verta plėtoti gerosios patirties sklaidą, stiprinti bendradarbiavimą.“

 

Tikime, jog konferencijoje gautos ar prisimintos žinios bus išmėgintos praktiškai. Po konferencijos dauguma konferencijos dalyvių pasidžiaugė Kybartų „Saulės“ progimnazijos bendruomene, kad sutelkė rajono pedagogus mokytis ir dalintis.

 

Konferencijos medžiaga:

 

ŠPT informacija

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.