Patirtimi dalinosi rajono švietimo pagalbos specialistai

Patirtimi dalinosi rajono svietimo pagalbos specialistaiKovo 12 d. Vilkaviškio ugdymo įstaigų švietimo pagalbos ir švietimo pagalbos tarnybos specialistai rinkosi kalbėtis svarbia ir opia tema – apie patyčias.K Tema pasirinkta todėl, kad patyčios dažniausiai yra ir kitų problemų švietimo įstaigoje-lankomumo, pažangumo, savižudybių - priežastis (mokslininkų yra įrodyta, kad mokinių savijauta ir akademiniai pasiekimai yra glaudžiai susiję). Tarnybos andragogė Gileta Naujokienė priminė, kad viena iš švietimo krypčių Lietuvoje - kurti solidarią visuomenę. O solidarumas matuojamas patyčių mastu. Taigi kol ši problema egzistuos, solidarumo nebus.

 

Situacija Lietuvoje kol kas nedžiugina. Mokslininkų paskaičiuota, kad mokyklos klimatas palankus 43 proc. mokinių, fiziškai jaučiasi saugūs 11 proc. mokinių, prie bendraamžių nepritampa 27 proc. mokinių, nesuprasti ir nereikalingi jaučiasi 40 proc. mokinių, diskriminuojami pačių pedagogų - 27 proc. mokinių („Ne viskas auksas, kas auksu žiba“, dr. Kęstutis Traškelys, Klaipėdos universitetas, LU universitetas, „Švietimo naujienos“, 2015 m. Nr.1), higienos instituto duomenimis 2013 m. Lietuvoje nusižudė 44 paaugliai nuo 10 iki 19 metų.


Susitikime patirtimi, kaip sekasi mažinti patyčių mastą, dalinosi specialistės iš keturių rajono įstaigų – Virginija Aleknavičienė(socialinė pedagogė) ir Daiva Šipailienė (socialinė pedagogė) iš Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos, Diana Tarnauskienė (socialinė pedagogė) iš „Ąžuolo“ progimnazijos, Ilona Mikalainienė (socialinė pedagogė) iš Kybartų vaikų lopšelio-darželio „Kregždutė“, Giedrė Ožalienė (socialinė pedagogė)iš Virbalio vidurinės mokyklos. Kiekviena įstaiga pateikė savų būdų, metodų, tyrimų rezultatus ir kryptis, kuriomis planuoja veikti toliau. Tarnybos psichologė Daiva Lenčiauskienė apibendrindama išsakytas mintis, sėkmės istorijas, įvardino pagrindinius principus, kuriais vadovaujamasi dirbant prevencinį darbą, sprendžiant problemą: sistemingas darbas, įstaigos vadovų palaikymas, visos įstaigos bendruomenės įtraukimas, ypač tėvų švietimas, komandinis darbas, įvairių priemonių taikymas, pokyčio stebėjimas.


Tarnyba planuoja ateityje ir toliau kviesti švietimo pagalbos specialistus dalintis patirtimi, mokytis vieniems iš kitų ir padėti mažinti patyčių mastą rajono ugdymo įstaigose.

 

ŠPT informacija