Stiprėjančios pozityvios profesinės ūgties nuostatos

Stiprejacios pozityvios profesines ugties nuostatosProfesinė galia išauga iš asmeninės profesinės brandos bei pasitikėjimo savimi. (Fink, 2016) Buvimas savo srities profesionalu suvokiamas kaip reiklumas sau (dalyko išmanymas) – turi gero darbo viziją, vertina savo kompetencijų ribas ir tobulėjimo sritis, kelia aukštus savo veiklos lūkesčius, ir kaip pozityvus profesionalumas (išmintis) – domisi ir seka naujoves, dirba šiuolaikiškai, įdomiai, siekia dirbti kuo geriau. (Bilotienė, 2019) Visi šie profesinės veikmės (savikūros) aspektai koreliuoja su Geros mokyklos koncepcijos mintimi, kad mokyklos darbuotojai – savo sričių profesionalai, kurie rūpinasi nuolatiniu asmeniniu tobulėjimu, plečia ne tik profesinį, bet ir bendrą kultūrinį akiratį; asmeninis jų tobulėjimas – savistaba, mokymasis, atvirumas naujoms patirtims, judumas.

 


2020-2021 m. m. Vilkaviškio r. ugdymo įstaigų bibliotekininkės įgyvendino 44 val. kvalifikacijos tobulinimo (profesinio tobulėjimo) programą „Savikūros procesai profesinėje veikloje“. Specialistės profesinę savikūrą įprasmino bendradarbiaudamos, besimokydamos, reflektuodamos. Atliepdamos vieną iš 2020-2022 m. tobulintinų kompetencijų prioritetų – skaitymo gebėjimų tobulinimas visose srityse – bibliotekininkės dalyvavo tęstiniame Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Bibliotekininkystės skyriaus vyriausiosios metodininkės Daivos Janavičienės praktikume „Biblioterapijos metodikos bibliotekininkams“, Birštono viešosios bibliotekos direktorės Alinos Jaskūnienės vestoje edukacinėje paskaitoje „Biblioterapija Birštono viešojoje bibliotekoje“, taip pat patirties sklaidoje „Skaitymo ugdymo strategijos bibliotekininko veikloje“. Bibliotekininkės atvėrė perspektyvą tapti skaitymo gebėjimų tobulinimo dalininkėmis, didinti integracijos su mokomaisiais dalykais galimybes kūrybiškai taikant vaikų skaitymo skatinimo metodus, tobulino praktinius biblioterapijos taikymo įgūdžius profesinėje veikloje.


Ugdymo įstaigų bibliotekininkių metodinio būrelio pirmininkė, Alvito mokyklos-daugiafunkcio centro bibliotekininkė Rasa Kasperaitienė įgyvendintos programos refleksiją pradeda citata: „Tikslo pastovumas nulemia sėkmę.“ (B. Disraeli) Pasak jos, kiekvieni mokslo metai – tai nauji iššūkiai, lūkesčiai ir tikslai: „Bibliotekininkių metodinio būrelio narės siekia, kad kvalifikacijos tobulinimo programa atlieptų šiandienos realijas, suteiktų naujų žinių bei įgūdžių, teigiamų emocijų, stiprintų pasitikėjimą savimi. Pirmo susitikimo metu, apžvelgus praeitų mokslo metų veiklas, išanalizavus jų poveikį profesinei ūgčiai, jau žinojome, kokias kompetencijas norėsime stiprinti, kokių žinių bei įgūdžių mums dar trūksta. Praktiniame informacinių technologijų seminare mokėmės įvaldyti viktorinų kūrimo programas, kurių dėka išmokome, kaip įdomiai ir inovatyviai organizuoti norimas veiklas mokiniams. Tai ypač aktualu šiuo metu, kai mokyklose ugdymas vyksta nuotoliniu būdu. 2020-2021 m. m. mokėmės kartu ir vienos iš kitų, stiprinome komunikacinę ir informacijos valdymo, informacinių technologijų naudojimo, bendrakultūrinę, profesinio