Rajone dažnėja kvalifikacijos tobulinimosi renginių, kuriuose kartu su pedagogais ugdymosi sėkme dalijasi ir mokiniai. Vienas jų - jau tradicija tampanti Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos pedagogų organizuota Marijampolės apskrities mokytojų ir mokinių idėjų mugė „Nuo žinių - kompetencijų ugdymo link“. Birželio 2 d. vykusiose gerosios patirties dalybose 25 pedagogai ir 33 mokiniai išnaudojo sudarytą galimybę skleistis lyderystei, kitiems mugės dalyviams šis renginys - sėkmingo mokymo(si) receptų kalvė. Kokių?
Skaityti daugiau: Idėjų mugėje sudarytos sąlygos lyderystės raiškai
Norint įsivertinti realizuotą veiklą, „išgryninti“, kas pasisekė, ir ką dar visgi reikėtų tobulinti, reikia vėl sugrįžti prie jos ir atlikti refleksiją. Atlikus refleksiją, išryškėja tobulintinos sritys bei stipriosios pusės. Tokiu būdu nubrėžiamos tolimesnio darbo kryptys, kad pasiektas veiklos rezultatas būtų geresnis. Šiuo tikslu buvo organizuoti įsivertinimui skirti forumai. Gebėjimas įsivertinti yra svarbus, nes individas, tik įsivertinęs, gali pamatyti, ar „atstumas“ tarp tikslo ir rezultato yra didelis.
Baigiantis mokslo metams artėja etapas, kai dalis mokinių pereina iš vienos ugdymosi pakopos į kitą – iš priešmokyklinio į pradinę, iš pradinės – į pagrindinę. Tai iššūkis mokiniams ir mokytojams. Adaptacija bus sunki, jei septynmečiui patinka tik žaisti, jis nesidomi mokykla, nėra savarankiškas, nemoka susikaupti, yra impulsyvus, nesuvokia žodinių instrukcijų, turi mažai žinių apie supantį pasaulį, negeba apibendrinti, jo kalba sutrikusi, stokoja bendravimo ribų su suaugusiais. Požymiai, kad pradėjus vaikui lankyti mokyklą adaptacija užtruks, jei yra:
Skaityti daugiau: Gera pradžia - pusė darbo. Adaptacija mokykloje
Birželio 14 d. vyko ketvirtasis grupės susitikimas tema „Raidos poreikių tenkinimas. Ryšiai“. Su dalyviais kalbėjomės apie vaiko poreikius, jų supratimą ir tenkinimą. Įsigilinome į veiksnius, neigiamai įtakojančius vaiko raidą.
Skaityti daugiau: Būti artimu ir suprastu - pagrindinis žmogaus poreikis
Birželio 7 d. vyko trečiasis grupės susitikimas tema „Atviras kabėjimas su įvaikintu ar globojamu vaiku“. Susitikimo metu su dalyviais analizavome ar reikia vaikui sakyti, kad jis yra įvaikintas ar globojamas ir kada tai padaryti. Kokią įtaką turi visuomenė įtėvių ir globėjų atvirumui.