Vienai iš judžiausių ūkio šakų – švietimui – vėl reikia pokyčių?! Dar nespėjome „suimti“ vienus pedagogų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, kai štai jau susipažįstame su 2017-2019 metų iššūkiais?! Daugeliui, ko gero, galvoje iškyla kinų išmintis „Neduok, Dieve, gyventi permainų laiku“. Tačiau kaip atsvarą tam prisimenu spalio 4 d. Kaune, Vytauto Didžiojo universitete, vykusiame „Mokytojų festivalyje“ išgirstą verslo psichologo Dainiaus Baltrušaičio mintį „Ugdykimės gebėjimą gyventi neapibrėžtume“. Ir, ko gero, vis dažniau teks vadovautis šių laikų išmintimi – mokytis nedūsauti ir nedramatizuoti, o „pasiutusiai greitai bėgti vien tam, kad liktum toje pačioje vietoje!“( L. Carroll „Alisa veidrodžio karalystėje“).
„Žaisdamas vaikas geriau supranta, įsimena perteikiamą informaciją, nes žaidimas jį sudomina ir neleidžia būti pasyviam, nuobodžiauti. Žaidimai erdvėse pateikiami taip, kad atkreiptų vaikų dėmesį ir kartu kviestų užsiimti įvairiapuse veikla: tyrinėti, dėlioti, rūšiuoti, lyginti, žaisti ir kt....“ – tai teiginiai Vilkaviškio vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ lankstinuke, kuris iš anksto jau mintimis kvietė nusikelti į respublikinę metodinę – praktinę konferenciją „Edukacinių lauko erdvių pritaikymas individualiems vaiko poreikiams“. O spalio 12 d. į „Eglutę“ atvyko besimokantieji iš Kauno, Marijampolės, Šilutės, Alytaus, Kalvarijos bei mūsų rajono pedagogai.
Prieš 14 metų prasidėjusi TV3 televizijos organizuota „Išsipildymo akcija“, kuri skirta paremti mažuosius, labiausiai šilumos ir meilės laukiančius, tėvelių paliktus vaikus, palietė Nijolės Zelenkienės širdį, kuri gyvena Pilviškių miestelyje.
2016–2017 m. m. – tretieji metai, kai Vilkaviškio rajono švietimo bendruomenės nariai mokosi bendradarbiaudami mokyklų partnerystės tinkle, sprendžia aktualias problemas. Ši veikla kuria pridėtinę vertę ugdymo įstaigų organizaciniams procesams. Tai sprendžiame iš vis didėjančio besimokančiųjų skaičiaus: 2014–2015 m. m. mokėsi 6 ugdymo įstaigos, o 2016–2017 m. m. jau 10 ugdymo įstaigų. Apmąstydami mokymąsi, pedagogai įvardija, kad tai galimybė sužinoti, pasidalyti patirtimi ir per mokymus visiems gerai jaustis. Pedagogai patvirtina mokymosi kartu pranašumą. Tik tokiu būdu kuriasi išskirtinė patirtis.
Skaityti daugiau: Mokantis kartu kuriasi išskirtinė patirtis