^Į viršų
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Kuriame įtraukiąją mokyklą

Netrukus įsigaliosiantys įtraukiojo ugdymo pokyčiai visą švietimo bendruomenę skatina susitelkti, apžvelgti savo ugdymo įstaigų galimybes, tobulėjimą, aplinkų pritaikymą priimant kokybiškai ugdyti kiekvieną mokinį, atsižvelgiant į jo ugdymosi galias ir poreikius.

2022-2023 m. m. Vilkaviškio rajono specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinio būrelio nariai kartu su Vilkaviškio rajono švietimo pagalbos tarnybos specialistėmis įgyvendino 42 valandų trukmės kvalifikacijos tobulinimo programą „Kuriame įtraukiąją mokyklą“. Veiklos buvo organizuojamos seminarų, patirties sklaidos formomis. Jų metu specialistės plėtojo profesines, bendravimo ir bendradarbiavimo, mokymosi mokytis ir reflektavimo kompetencijas.

Specialieji pedagogai ir logopedai kartu su kitais rajono ugdymo įstaigų pedagogais turėjo galimybę dalyvauti dr. E. Pranckūnienės ir O. Saranienės trijų ciklų seminaruose: „Ugdymo turinio planavimas: patirtis ir naujos galimybės“, „Mokytojo vaidmuo įgyvendinant atnaujintą ugdymo turinį“, „Mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimas“. Seminarų metu pagrindinis dėmesys skirtas atnaujintoms bendrojo ugdymo programoms, kompetencijų svarbai. Taip pat daug dėmesio skirta ugdymo turinio planavimui, pedagogų bendradarbiavimui įgyvendinant kompetencijomis grįstą turinį. Pranešėjos pabrėžė grįžtamojo ryšio reikšmę, kuris padeda mokiniams efektyviau mokytis, kultūros ir aplinkų kūrimo svarbą ugdymo įstaigoje. Besimokantieji turėjo galimybę gilintis į mokinių kompetencijų ugdymą orientuotas ugdymo strategijas, diagnostinį ir formuojamąjį vertinimus. Šių susitikimų metu specialistai ne tik klausėsi šaunių lektorių, bet turėjo atlikti ir praktines užduotis. Jų metu vyko diskusijos grupelėse, atliktų darbų pristatymas, profesionalų nuomonių išklausymas.

Ugdymo įstaigų specialistės: Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos vyresnioji specialioji pedagogė-logopedė R. Ringienė, Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos vyresnioji specialioji pedagogė – logopedė J. Dabrišienė, Vilkaviškio r. Kazimiero Baršausko mokyklos – daugiafunkcio centro specialioji pedagogė – logopedė Vilma Paplauskienė; Vilkaviškio pradinės mokyklos vyresnioji specialioji pedagogė – logopedė Daiva Danilaitienė, Vilkaviškio r. Gražiškių gimnazijos specialioji pedagogė – logopedė V. Valavičienė dalinosi patirtimi tema „Darbo būdai ir metodai dirbant su mokiniais, turinčiais negalią dėl nežymaus intelekto sutrikimo“. Pedagogės pateikė įvairių darbo būdų ir metodų dirbant su intelekto negalią turinčiais mokiniais. Noriai dalinosi internetinėmis svetainėmis, metodine medžiaga, sėkmingais ir ne visada paveikiais pavyzdžiais. Pranešėjos atkreipė dėmesį į bendradarbiavimo svarbą su mokinių tėvais, mokinių pažinimą, tinkamų ugdymo(si) metodų ir būdų parinkimą, atsižvelgiant į kiekvieną mokinį. Susitikimo metu užduoti klausimai, fotografijomis fiksuota metodinė medžiaga parodė, kad specialistai domisi, plėtoja savo kompetencijas dirbant su šio sutrikimo mokiniais.

Specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai ugdymo įstaigoje susiduria su įvairiais iššūkiais, sunkumais. Jiems nurimti, susikoncentruoti gali padėti tinkamai pritaikyta ugdymo(si) aplinka, parinktos sensorinės priemonės. Ugdymo įstaigose, į tai atsižvelgiant, stengiamasi mokiniams pritaikyti sensorinę aplinką, įrengti sensorinius kambarius (ar klases), kuriuose mokiniai mokosi valdyti savo pojūčius ir emocijas. Švietimo pagalbos specialistai rinkosi į Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinę mokyklą susipažinti su sensorinio kabineto priemonėmis, išklausyti šios ugdymo įstaigos socialinės pedagogės, neuroedukatorės, neuropraktikės Daiva Šipailienė patirties tema „Sensorinių priemonių taikymas, dirbant su įvairių poreikių mokiniais“. Dalindamasi patirtimi specialistė teigė, kad tinkamai parinktos ir naudojamos sensorinės priemonės padeda mokiniams nurimti, koreguoti netinkamą elgesį, kurti darnius tarpusavio santykius. Specialiosios pedagogės ir logopedės turėjo pačios galimybę išbadyti praktines užduotis, kurias galės panaudoti dirbant su mokiniais.

Džiugina, kad ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistai domisi, diskutuoja, ieško įvairių sprendimų, kaip, kuriant įtraukiąją mokyklą, kuo profesionaliau suteikti pagalbą visiems besikreipiantiems.

Copyright © 2024. Vilkaviškio švietimo pagalbos tarnyba Visos teisės saugomos.