Komunikacijos specialistas, kūrybingumo dėstytojas Tomas Ramanauskas sako: „Situacija, į kurią pakliūname prieš savo valią, yra sveika kūrybingumui atsirasti arba pabusti. Ji reikalauja kažkokio sukimosi, galvojimo, ieškojimo – neordinarumo, nes staiga seni metodai nebeveikia.“ Nuotolinio ugdymo situacija, į kurią „įkrito“ visi šalies pedagogai, iš tiesų reikalauja kūrybingumo, atsakomybės, kritiško požiūrio į save ir į aplinką. Kaip įvardijama A. Pollardo refleksyvaus mokymosi schemoje, vieni svarbesnių žingsnių yra apmąstyti, planuoti, pasirengti, veikti. Refleksija – sėkmingo veikimo pagrindas, įgalinantis be(si)mokantįjį atliepti kintančios aplinkos poreikius.
Kiekvienam būna tokių momentų, kai įprasta gyvenimo tėkmė sutrinka, kai patiriame sunkių netikėtų sukrėtimų ar pasikeitimų. Tai gali būti artimųjų mirtis, nepagydoma liga, staigus invalidumas, socialinio statuso praradimas, darbo netekimas, socialinė katastrofa ir pan. Tuo metu viskas, kas atrodė savaime suprantama, pasidaro problema. Nebežinai, kas esi, ko vertas. Gyvenimas atrodo neaiškus ar net visai beprasmis. Gyventi baisu, sunku. Žmogus praranda dvasinę pusiausvyrą, patiria krizę.